شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: کار و تلاش کارگران از ارکان تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهز امروز در مراسم گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز کارگر که در بیت امام جمعه خرم آباد و با حضور جمعی از کارگران برگزار شد، با اشاره به اینکه کارگران از اقشار زحمت کش جامعه هستند و باید حل مشکلات این قشر پرتلاش و تحقق مطالبات آنان مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: کارگران از ارکان تولید و اشتغال در جامعه هستند و  نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید کار و تلاش را در روستاها نهادینه کرد، خاطرنشان ساخت: با رونق تولید و اشتغال در روستاها می توان زمینه رشد و اشتغال پایدار را فراهم ساخت و از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها جلوگیری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه با جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، بخشی از پیامدهای حاشیه نشینی از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی و آموزشی نیز کاهش خواهد یافت، یادآور شد: برای تحقق این امر باید در بین روستاییان برای ایجاد اشتغال و نهادینه کردن تولید قدم های چشمگیری صورت گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان در ادامه با اشاره به اینکه سند سرمایه گذاری و تولید استان لرستان نیز باید با شتاب عملیاتی شود، گفت: در این سند، باید برنامه ریزی ها براساس تولید و اشتغال و اهداف اقتصاد مقاومتی طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سند عملیاتی باید قدرت اجرایی بالا داشته باشد افزود: تنظیم سند سرمایه گذاری اشتغال باید بدور از هرگونه کار سلیقه ای باشد و برنامه ها تنها بر محور اشتغال طراحی و پیش برده شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی همچنین با اشاره به اینکه در جامعه باید مطالبات و خواسته های کارگران مرتفع شود بیان داشت:حقوق های کلان نباید به کارهای غیر مفید تعلق گیرد چرا که زحمت کارگران در تولید زحمتی ستودنی است.

در پایان این دیدار از کارگران واحدهای نمونه و تولیدی استان لرستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha