شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طرح ولایت بسیج دانشجویی استان یزد

حوزه/ مسئول دوره‌های آموزشی و جشنواره‌های علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران با اعلام تمدید مهلت ثبت نام دومین دوره طرح ولایت گفت: دومین دوره این طرح، ویژه طلاب استان تهران نیز، تابستان سال جاری برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شمسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، اظهار داشت: «طرح ولایت»، با هدف آموزش روشمند و استدلالی مبانی اندیشه اسلامی، توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی و تنی چند از دوستان و شاگردان ایشان، در دهه‌های گذشته پایه‌گذاری شد و بیش از دو دهه از اجرای مستمر آن می‌گذرد.

وی افزود: حضرت آیت الله مصباح درباره اهمیت دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی(طرح ولایت) می‌فرماید «طرح ولایت، حاصل زحمات 50 سال کار علمی مستمر و بی وقفه بنده و بسیاری از برجسته‌ترین اساتید در حوزه‌های مختلف است».

حجت‌الاسلام شمسی با بیان این که بیست و یکمین دوره«طرح ولایت» در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره 40 روزه که محتوای علمی و مباحث آموزشی آن توسط مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأمین می‌گردد، 6 کتاب با عناوین؛ «معرفت‌شناسی»، «خداشناسی فلسفی»، «انسان، راه و راهنما شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست»، توسط برجسته‌ترین اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تدریس می‌شود.

مسئول جشنواره‌های علمی معاونت پژوهش حوزه تهران عنوان داشت: تا سال گذشته، اغلب شرکت کنندگان دوره‌ی «طرح ولایت»، دانشجویان دانشگاه‌های کشور بودند تا اینکه در تابستان 95، با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران و دفتر آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،  نخستین دوره‌‌ی «طرح ولایت»، ویژه صد نفر از طلاب استان‌ تهران، در دو مقطع بیست روزه و به هم پیوسته، در سنندج و مشهد مقدس، برگزار گردید. و همزمان با برگزاری نخستین دوره طرح ولایت طلاب حوزه تهران، این طرح در حوزه‌های علمیه چند استان دیگر نیز برگزار گردید.

حجت‌الاسلام شمسی در پایان با اشاره به استقبال طلاب از این طرح، گفت: با توجه به بازخوردهای بسیار خوب و استقبال قابل توجه طلاب استان از دوره نخست، دومین دوره طرح ولایت، ویژه طلاب استان تهران نیز در تابستان سال جاری برگزار می‌گردد.

وی افزود: ثبت نام دوره دوم، تا 20 اردیبهشت‌ماه تمدید شده و متقاضیان پس از قبولی در مصاحبه و احراز شرایط، جهت شرکت در دوره که از 2 تیر تا 12 مرداد ماه در مشد مقدس برگزار خواهد شد، معرفی می‌گردند. همچنین با توجه به روند مطلوب ثبت‌نام، پیش بینی می‌شود تعداد متقاضیان شرکت در دومین دوره، 100 تا 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

* شرایط عمومی شرکت کنندگان در دومین دوره‌ی "طرح ولایت":

- طلاب پایه اول تا سوم، به شرط ورودی با مدرک دیپلم می‌توانند در طرح شرکت کنند.

- طلاب با مدرک ورودی سیکل، در صورتی می‌توانند در طرح شرکت کنند که حداقل مشغول به تحصیل در پایه 4 و بالاتر باشند.

- دوره از مورخ 2/4/96 تا 12/5/96 به صورت پیوسته برگزار خواهد شد. لذا خواهشمند است جهت حضور مستمر در دوره، اقدامات لازم را معمول فرمایید.

- پس از ارزیابی اولیه فرم‌های ثبت‌نام و احراز شرایط مقدماتی، از طلاب محترم جهت اخذ مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

- مصاحبه حضوری در محدوده بین 9 تا 30 اردیبهشت و با هماهنگی قبلی با حائزین شرایط انجام خواهد شد.

- قبولی در مصاحبه حضوری، شرط اصلی شرکت در دوره محسوب می‌شود؛ لذا از طلاب محترمی که به هر نحو موفق به انجام مصاحبه نشوند، جهت شرکت در دوره دعوت نخواهد شد.

این دوره 40 روزه از تاریخ 2 تیرماه، در مشهد مقدس آغاز و مراسم اختتامیه آن مورخ 12 مرداد‌ماه برگزار خواهد شد.

لینک ثبت نام:

http://pajoohesh.howzehtehran.com/Files/jashnvareexel-velayat.php

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 77488900 داخلی 405 تماس حاصل فرمایید.

42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha