شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 414880
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
تصاویر/ سومین بزرگداشت صدوقین

حوزه/ سومین همایش بزرگداشت مقام صدوقین و تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت‌الله سید محمد باقر موحود ابطحی اصفهانی، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سومین همایش بزرگداشت صدوقین با حضور علما و اساتید حوزوی، مدیران و معاونین اوقاف و جمعی از مدیران استان قم در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم طی سخنانی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت مقام علمای پیشین اظهار کرد: شیخین صدوقین از جمله تاثیرگذارترین افراد در تاریخ تشیع به شمار می‌روند.

وی افزود: این پدر و پسر توانستند با تکیه بر علوم آل محمد(ص)، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف مکتب اهل بیت(ع) ایفا کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به جایگاه و نقش صدوقین در مکتب تشیع اظهار کرد: شیخ صدوق از بزرگترین عالمان جهان تشیع است که مرجعیت علمی خاصی در جهان تشیع داشت.

در بخشی دیگر از این همایش، از مقام عالم ربانی و واقف آیت‌الله حاج سید محمد باقر موحد ابطحی اصفهانی احیاگر میراث ماندگار علی بن بابویه قمی تجلیل شد.

برادر آیت‌الله موحد ابطحی اصفهانی که در این مراسم حضور یافته بود، در سخنانی به خدمات این عالم وارسته پرداخت و سپس لوح تقدیر ویژه این همایش را دریافت کرد.

مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی از علمای برجسته ایرانی بود که در شب دوم ماه رمضان سال ۱۳۴۶ هجری قمری در اصفهان متولد شد و در ۱۶ بهمن ماه ۹۲ درگذشت؛ وی مؤسس مدرسه مؤسسه تحقیقاتی (الامام المهدی علیه السلام) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha