شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
​دستگیری افسر پلیس آمریکایی به جرم قتل نوجوان ۱۵ ساله

حوزه/در پی تظاهرات‌های خیابان سیاه‌پوستان، بالاخره افسر پلیس سفید پوست اهل تگزاس به جرم قتل نوجوان سیاه‌‌پوست با حکم دادگاه بازداشت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، در پی تظاهرات‌های خیابانی سیاه‌پوستان در آمریکا، بالاخره روز گذشته افسر پلیس سفید پوست اهل ایالت تگزاس آمریکا  به جرم قتل نوجوان سیاه‌‌پوست با حکم دادگاه بازداشت شد.

به گفته اداره کلانتری شهر دالاس، روی الیور افسر پلیسی که یک نوجوان سیاه‌پوست را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از صدور این حکم در روز جمعه، دستگیر شد.

اداره کلانتری شهر دالاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدارک نشان می‌دهد که این قتل عمدی بوده است و افسر پلیس مربوطه به قصد کشتن شلیک کرده است.

جردن ادواردز نوجوان 15 ساله سیاه پوست در 29 آوریل 2017 زمانی که سوار بر اتومبیل از یک میهمانی برمی‌گشت، با شلیک گلوله تفنگ افسر پلیس آمریکایی به قتل رسید. ادواردز و دو برادر نوجوان دیگرش هنگامی که  شب شنبه، در حال رانندگی در محله بالچ اسپرینگز  بودند، مورد شلیک گلوله افسر سفیدپوست به سمت اتومبیل‌شان قرار گرفتند، گلوله‌ها شیشه اتومبیل را خرد کرده و به این نوجوان برخورد کردند.

پلیس در ابتدا مدعی شد: ماشین ادواردز هنگام تیراندازی با سرعت به  سمت افسر پلیس در حرکت بوده و او چاره‌ای به جز تیراندازی نداشته است، با این حال جاناتان هابر رئیس پلیس این منطقه پس از مشاهده ویدیو پلیس مجبور شد این ادعا را تکذیب کرده و اعلام کند که در هنگام تیراندازی اتومبیل در حال دور شدن از افسر اخراجی بوده است و جان افسر به هیچ عنوان در خطر نبوده است.

این قتل خشم عمومی در جامعه سیاه‌پوستان را برانگیخته و منجر به برگزاری تظاهرات‌هایی در آمریکا شد. در پی اعتراض عمومی این افسر پلیس روز پنج‌شنبه از اداره پلیس اخراج شده بود.

این تیراندازی که در محله سیاه‌پوست  نشین آمریکا صورت گرفت و تنش‌های ضدنژادپرستی را که پیش از نیز میان پلیس و سیاه پوستان وجود داشت به شدت دامن زد.

خاطر نشان می شود در پی حوادث گوناگون و قتل سیاه پوستان توسط پلیس های سفید پوست ، عموما دادگاه،  رای به تبرئه عوامل سفید پوست صادر می کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha