شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد، فضای مجازی را یکی از ابزارهای مهم دشمن در راستای ایجاد شبهات در زمینه مهدویت دانست و گفت: روحانیون و طلاب باید با فعالیت گسترده در شبکه های مجازی ، دشمنان را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد، صبح امروز در جمع طلاب استان با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، به بحث غیبت اشاره کرد و افزود: امام دوازدهم(عج)به اقتضای پاره ای از مقدرات الهی بیش از پنج سال در بین مردم حضور نداشت و از آن پس تاکنون در دو مرحله غیبت صغری و غیبت کبری از دیدگان عموم پنهان مانده است و مردم ازفیض زیارت آن حضرت بی بهره شده اند.

وی با بیان اینکه بنا به اعتقاد شیعه امام زمان(عج) هرچند ازدیدگان غایب است، اما در جامعه حاضر است و ناظر بر رفتار و اعمال انسانها می باشد، گفت: در جاهایی که نیاز باشد آن حضرت از طرق خاص از راهنمایی و مشکل گشایی جامعه دریغ ندارد و به امید خدا در فرصتی که مناسب باشد و اراده الهی تحقق یابد ظهور خواهند کرد.

ندیر حوزه علمیه یزد، پایبندی جدی به مبانی و معیارهای دینی و انسانی را مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت امام عصر(عج) دانست و اظهار داشت: آنچه که از روایات و دستورات اسلامی استفاده می شود این است که مهمترین رسالت شیعیان در عصر غیبت پایبندی جدی و عمیق به مبانی و معیارهای دینی و انسانی می باشد.

وی ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ع)دستوری که به منتظران حضرت داده شده علاوه برحالت انتظار دو اصل اساسی بیان شده است، اول رعایت تقوا و پرهیزگاری از محرمات الهی ودوم آراسته شدن به برجستگی های اخلاقی و انسانی که این دو اصل مورد سفارش امام صادق(ع)مهمترین وظیفه منتظران واقعی تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به تلاش دشمن برای توسعه و گسترش شبهه درخصوص فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون نقش مهمی در خنثی كردن توطئه های دشمنان دارند.

مدیر حوزه علمیه یزد با تأکيد بر این که طلابو روحانیون باید بيشتر به تبيين مسأله مهدویت بپردازند٬ خاطر نشان کرد: حوزه های علميه باید با برگزاری جلسات و دوره های آموزشی، بيشتر به تبيين و بررسی شبهات مهدویت پرداخته و همچنین روحانیون با حضور در مساجد و تکایا این مباحث را برای مردم نیز روشن کرده و آنها را نسبت به تحرکات دشمن و توطئه های شوم آنها نسبت به امر مهدویت در جامعه آگاه سازند.

وی فضای مجازی را یکی از ابزارهای مهم دشمن در راستای ایجاد شبهات در زمینه مهدویت دانست و اظهار داشت: روحانیون و طلاب باید با فعالیت گسترده در شبکه های مجازی، دشمنان را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناامید کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha