شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
​رونمایی از تمبر اعیاد اسلامی «فطر» و «قربان» در کانادا  + تصاویر

حوزه/ در آستانه ماه مبارک رمضان، مسلمانان کانادا از نخستین تمبرهای اعیاد اسلامی «فطر» و «قربان» در ریچموند هیل واقع در آنتاریو رونمایی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از aboutislam، مسلمانان کانادایی از نخستین تمبرهای اعیاد اسلامی «فطر» و «قربان» در کشورشان رونمایی کردند. پرده برداری از این تمبرها اواخر هفته با همراهی روحانیون و علمای مونترال در شهر ریچموند هیل واقع در  آنتاریو در شمال تورنتو توسط  اداره پست کانادا انجام گرفت.

تمبر عید مسلمانان یکی از سه تمبر مذهبی جدید در اداره پست کانادا است که امسال وارد بازار شده است.

بر روی این تمبرها «عید مبارک» به خط عربی نوشته شده است. متن عربی بر زیر یک قوس نوک تیز قرار گرفته که نمادی از تقسیم میان فضای مقدس و دنیوی در فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود. آبی پررنگ و زرد طلایی آن جلوه زیبایی به تمبر داده است. همچنین الگوی هندسی تمبر بر اساس معماری اسلامی ساخته شده و ماه در بالای تمبر نیز نشانگر آغاز عید است.

اوایل امسال نیز اداره پست کانادا و پست هند تمبرهای مشترک تاریخی براساس جشنواره چراغ هند و دیوالی صادر کردند.  

دیپاک چوپرا، رئیس و مدیر ارشد اجرایی اداره پست کانادا خطاب به شخصیت‌های گردهم آمده در ریچموند هیل گفت:  کانادا به زودی جشن 150 سالگی خود را برگزار می‌کند. کمیته تمبر ما منعکس کننده همان تم‌هایی است که امروز باید در کانادا انعکاس پیدا کنند. طبیعی است که ما بخواهیم با اضافه کردن عید به بزرگداشت رسمی مان جشن بگیریم.

وی افزود: تمبرها وسیله‌ای ارزشمند برای حفظ تاریخ، قهرمانان، مراسم و دستاوردهای ما می‌باشند. اداره پست در واقع شاخه غیررسمی تاریخ محسوب می‌شود.

دکتر حمید سلیمی، رهبر با نفوذ جامعه مسلمانان نیز در این مراسم گفت: این کاری زیبا و باکیفیت است. ما تفاوت را این گونه به دنیا نشان می‌دهیم. ما این دو عید فطر و قربان را جشن می‌گیریم. عید فطر را به مناسبت پایان رمضان و به منظور جشن موفقیت در روزه‌داری و عید قربان را در راستای بزرگداشت ایثار و جان‌فشانی برگزار می‌کنیم.

جمعیت مسلمانان کانادا در سال 2011 از یک میلیون نفر گذشت و به بیش از 3 درصد جمعیت این کشور رسید. با وجودی که بسیاری از مسلمانان در کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که میهن‌پرستی در میان مسلمانان به شدت زیاد است.

​رونمایی از تمبر اعیاد اسلامی «فطر» و «قربان» در کانادا

​رونمایی از تمبر اعیاد اسلامی «فطر» و «قربان» در کانادا

​رونمایی از تمبر اعیاد اسلامی «فطر» و «قربان» در کانادا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha