شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: انسان‌هایی هستند که با روحیه ایثارگری از داشته‌های خود گذشته و به داشته‌های دیگران می‌افزایند، نمونه بارز آن شهدا هستند که از جان خود برای آسایش و امنیت دیگران گذشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی که ظهر امروز به مناسبت 5خرداد روز حمایت از خانواده های زندانیان، در جمع آنها حضور یافت، خدامحوری و کمک به خلق خدا را دو بال پرواز انسان به کمال دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص)در کنار آداب عبادی توجه ویژه‌ای به درماندگان و نیازمندان داشتند و حتی می‌فرمایند اگر به‌اندازه نصف خرما هم‌توان دارید به نیازمندان کمک کنید.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه برای هر چیزی مقیاسی است و مقیاس انسانیت مقایسه انسان‌ها در ارتباط‌ گیری با دیگران است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید از ویژگی‌های خاندان رسالت آن است که درحالی‌که خود نیازمند هستند به مساکین، ایتام و اسرا کمک می‌کنند و تأکید بر رسیدگی به اسیران دلیلی بر اهمیت توجه به خانواده‌های آنان دارد.

وی در ادامه بیان کرد: انسان‌ها در سه سطح فکری قرار دارند که شامل انسان‌های به‌شرط لا، انسان‌های لا به‌شرط و انسان‌های به‌شرط شی‌ء هستند که دسته اول انسان‌هایی هستند که فقط به داشته‌های خود فکر کرده و نداشتن دیگران برایشان اهمیتی ندارد، دسته دوم به داشته‌های خود فکر کرده، اما داشتن و نداشتن دیگران برایشان اهمیتی ندارد اما دسته سوم عقیده دارند ما داشته باشیم و دیگران هم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی اضافه کرد: البته در این میان انسان‌هایی هستند که فراتر از این فکر کرده و با روحیه ایثارگری از داشته‌های خود گذشته و به داشته‌های دیگران می‌افزایند. نمونه بارز آن شهدا هستند که از جان خود برای آسایش دیگران گذشتند.

وی، مهم‌ترین نیاز خانواده‌های زندانیان را حل مشکلات روحی و روانی آنان عنوان کرد و ابراز داشت: البته مشکلات مالی، درمانی و فرهنگی زیادی هم وجود دارد که باید بخشی از آن توسط مسئولان و بخشی توسط خیرین موردتوجه قرار گیرد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، اشتغال زندانیان داخل زندان، عدم اطاله دادرسی، مرخصی‌های موردی و وجود بندهای باز و آزاد را از راهکارهای مهم مسئولین برای حل مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان برشمرد و از خیرین درخواست کرد برای حمایت از خانواده‌های زندانیان همت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha