شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی

حوزه/ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز باید زبان انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه متحول شود و بهترین زبانی که به وسیله آن می توان مفاهیم قرآنی را به نسل جوان و به جامعه منتقل کنیم، زبان هنر است که مبلغان و هنرمندان می توانند در این عرصه بیش از همه اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) اظهارداشت: شورای سیاست گذاری این دوره از نمایشگاه قرآن بعد از جلسات متعدد شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» را برای نمایشگاه تصویب کرد تا فعالیت های نمایشگاه بر اساس این شعار ترسیم شود.

وی به شعار نمایشگاه قرآن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته شعار «به سوی فهم قرآن کریم» را انتخاب کردیم که مورد استقبال اندیشمندان و فعلان این حوزه قرار گرفت.

رئیس بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز دستاوردهای نمایشگاه بررسی و بحث و تبادل نظر در مورد اخلاق در قرآن و سبک زندگی قرآنی باشد تا جمعیتی که برای بازدید از نمایشگاه قرآن حضور می یابند با این موضوع روبه‌رو شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی ادامه داد: بسیاری از اندیشمندان قرآنی و در رأس آنها مقام معظم رهبری در سخنان خود نکاتی را در مورد اهمیت فهم و تدبر قرآن کریم بیان کرده اند و قرائت، حفظ و بقیه فعالیت ها را مقدمه رسیدن به فهم قرآن کریم عنوان کرده اند.

وی در ادامه این بخش از صحبت های خود گوشه ای از صحبت های مقام معظم رهبری در مور اهمیت فهم و تدبر قرآن کریم را قرائت کرد و در ادامه افزود: تأکید ایشان بر ورود هنرمندان به صحنه و تولید محتوا در این خصوص برای ارائه به جامعه بوده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با بضاعتی که ما داریم و با تشکل هایی که در مجموعه وزارت ارشاد وجود دارد و نیز با تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد، امیدوار هستیم این نمایشگاه بهانه ای باشد تا بتوانیم از هنرمندان استفاده کنیم و با زبان هنر این مفاهیم را به جامعه انتقال دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی  بیان داشت: امروز سخت منتظر هنرمندان و خلق آثار هنری قرآنی آنها هستیم تا مردم را با مفاهیم قرآنی بیش از پیش آشنا کنیم.

وی به نحوه دریافت بن های خرید از سوی بازدیدکنندگان اشاره کرد و افزود: اگر بازدیدکنندگان جزو جامعه قرآنی باشند یا خادم قرآنی هستند و یا موسسه قرآنی دارند نام آنها در بعضی از مجموعه ها وجود دارد و این افراد می توانند با تایید آن مجموعه ها بن خرید دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت بن های خرید شاید برای بازدیدکنندگان عمومی به قرعه کشی متوسل شویم. این بازدیدکنندگان برای ثبت نام می توانند به سالن های فروش مراجعه کنند.

رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن میزان یارانه خادمان قرآنی را 300 هزار تومان برای هر خادم و 100 تا 150 هزار تومان برای فعالان قرآنی اعلام کرد که این افراد با ثبت نام در واحد مربوطه می توانند بن خرید را دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی درباره تفاوت نمایشگاه امسال با نمایشگاه های سال های گذشته گفت: آثار هنری به ویژه آثار حجمی و تولیدات هنری در نمایشگاه به وفور یافت می شود و غرفه کودک و نوجوان بسیار گسترده تر فعالیت می کند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha