شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بزرگداشت سومین سالروز تاسیس بسیج مردمی عراق

حوزه/ فرمانده گردان های اهل حق گفت: کسانی خواهان منحل شدن بسیج مردمی هستند که دوست دارند ما سلاح دفاع خود را بر زمین بگذاریم، اما آنها باید بدانند بسیج مردمی هیچ گاه تهدیدی برای عراق نبوده و نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مراسم بزرگداشتن سومین سالروز تاسیس بسیج مردمی عراق با حضور شخصیت های دولتی و دینی و نظامی عراق برگزار شد.

در این مراسم شخصیتهای سیاسی و فرماندهان امنیتی عراق از موضع گیری تاریخی مرجعیت شیعه در صدور فتوای تاریخی جهاد کفایی در سه سال پیش تجلیل کردند و افزودند: این فتوا در شرایطی صادر شد که داعش تعدادی از شهرهای عراق را تصرف کرده بود و این فتوا عامل اصلی ایستادگی مردم در برابر داعش و دفع خطر آنها از عراق بود.

سخنرانان این مراسم تاکید کردند بسیج مردمی باید بیش از این مورد توجه مردم و مسئولان عراق باشد و از سوی دیگر همه ما باید خود را برای مرحله پس از داعش آماده کنیم، زیرا در آن مرحله چالش های بزرگی در انتظار ما است.

شخصیت های حاضر در این مراسم همچنین آمریکا را به حمایت از دیکتاتوری در عراق و رویارویی با خواسته های مردم متهم کردند.

العبادی: مردم با خون خود عراق را آزاد کردند

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق که از سخنرانان این مراسم بود در سخنان خود به نیابت از فالح الفیاض فرمانده بسیج مردمی گفت: از این پس روز تاسیس بسیج مردمی به عنوان یک عید ملی است؛ چراکه فداکاری های نیروهای بسیج مردمی قابل توصیف نیست.

وی افزود: تروریست های داعش هنگام تاسیس بسیج مردمی از لحاظ روحی شکست خوردند، چون می دانستند بسیج مردمی شکست ناپذیر و ضامن حقوق مردم است و همین بسیج مردمی بود که مفهوم طایفه گری را در میان مردم پاک کرد و ثابت کرد که مردم با خون خود عراق را آزاد می کنند.

سید عمار حکیم: آمریکا حامی دیکتاتوری در عراق بود

حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق نیز در سخنان خود در این مراسم، آمریکا را به حمایت از دیکتاتوری در عراق متهم کرد و گفت: نیروهای بیگانه در سال 2003 عراق را اشغال کردند و به حمایت از دیکتاتوری عراق پرداخته و مردم را سرکوب کردند و این مردم بودند که بیشترین سهم را در سرنگونی دیکتاتوری در عراق داشتند و هنگامی که مردم کار را تمام کرده بودند، قدرت های بیگانه به میدان آمدند تا این پیروزی را به نام خود ثبت کنند.

سید عمار حکیم در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیکی زمان پیروزی کامل بر تروریست های داعش در مورد احتمال بزور شکاف های امنیتی در عراق هشدار داد گفت: همه باید در این شرایط بیدار و مراقب باشند و فرصت هرگونه نا امنی را از تروریست ها بگیرند، زیرا تررویسم دست از شیطنت و توطئه بر نمی دارد و مزدوران خود را به حملات تروریستی تشویق می کند.

نایب رئیس شورای بسیج مردمی: سال آینده نابودی داعش را جشن می گیریم

اما ابومهدی مهندس نائب رئیس شورای بسیج مردمی در سخنان خود در این مراسم تاکید کرد عراق به زودی به قدرتی اساسی در مبارزه با تروریسم در منطقه تبدیل می شود و ما در سال آینده درهم پیچیده شدن تومار داعش را جشن خواهیم گرفت، اما خطر همچنان موجود است و عراق را تهدید می کند و ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و بسیج مردمی می تواند عامل حفظ وحدت باشد.

وی افزود: بسیج مردمی در کنار کردها و ترکمن ها و اهل سنت و سایر اقشار مردمی قرار دارد و ما همان گونه که از بغداد و کربلا دفاع کردیم، از اربیل و سنجار هم دفاع کردیم.

گردان های اهل حق: بسیج مردمی باقی می ماند

شیخ قیس خزعلی فرمانده گردان های اهل حق عراق نیز در سخنان خود در این مراسم تاکید کرد: تمام تلاش های برای از بین بردن و منحل ساختن بسیج مردمی با شکست روبرو می شود و البته پیروزی نظامی در سایه پیروزی سیاسی حاصل می شود.

وی افزود: کسانی خواهان منحل شدن بسیج مردمی هستند که دوست دارند ما سلاح دفاع خود را بر زمین بگذاریم، اما آنها باید بدانند بسیج مردمی هیچ گاه تهدیدی برای عراق نبوده و نیست.

فرمانده گردان های اهل حق گفت: پیروزی نظامی در سایه پیروزی سیاسی حاصل می شود و پیروزی سیاسی هم زمانی محقق می شود که فتنه طایفه ای در عراق ریشه کن شود و با فساد مبارزه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha