جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماه رمضان

حوزه/ عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم گفت: معنویت برآمده و حاصل از ماه مبارک رمضان باعث شده که میزان جرم و آمار بزهکاری در این ماه کاهش قابل توجهی پیدا کند.

حجت الاسلام حسن حاجی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آمار و ارقام ارایه شده از سوی ناجا و دستگاه قضایی نشان می دهد که در ماه رمضان میزان جرم و جنایت و نیز بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی کاهش محسوسی پیدا می کند.

وی افزود: دلیل اساسی این موضوع این است که نورانیت و معنویت ماه رمضان ، شرایط فرد و جامعه را متحول می کند، به طوری که حتی نسبت به کسانی که در این ماه به هر دلیلی روزه دار هم نیستند شاهد این تاثیر معنوی تا حدودی هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به حضور پررنگ مردم و نسل جوان در مساجد و مجالس مذهبی در این ماه به نسبت دیگر ایام سال گفت: به هر حال از یک سو هم ماه رمضان بهار قرآن و دعا و مناجات است و طبعاً فعالیت ها و برنامه های قرآنی و دینی چه در سطح مساجد و هیئات و چه از طریق رسانه ملی و نیز فضای مجازی، در معنویت افزایی جامعه نقش موثری ایفا می کند.

وی بیان داشت: ماه رمضان همچنین بهترین فرصت است برای این که عموم افراد جامعه به خصوص افراد کمتر مطلع و آگاه را با برنامه های دین آشنا کرد و به سوالات و شبهات آن ها از طریق همین محافل و مجالس پاسخ داد.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در خاتمه افزود: بی شک اگر ما به این سوالات و شبهات درست و بر اساس منطق و استدلال پاسخ ندهیم، دشمن از همین روزنه وارد شده و نسبت به تضعیف اعتقادات مردم و جوانان اقدام می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha