شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه موضوع حجاب را نباید سیاسی کنیم، گفت: زنان نیز باید بدون نگاه‌های سیاسی حجاب را رعایت کنند، بدحجابی بسیاری از افراد به معنای دهن‌کجی به دین نیست بلکه به علت فرهنگ نادرست، بی‌دقتی و بی‌تفاوتی است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بامداد امروز در مراسم بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه شب بیست و یکم ماه رمضان با شب جمعه تقارن پیدا کرده است، اظهار کرد: این تقارن مبارکی است که به ارزش شب قدر می افزاید و باید قدردان آن باشیم.

وی برگزاری مراسم شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را توفیق بزرگی دانست و اضافه کرد: امشب شب مهمانی فرشتگان در زمین و شب ارتباط انسان ها با افلاکیان است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه شب های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است، اظهار کرد: انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان در شرایط سختی قرار می گیرد اما این سختی شیرینی هایی نیز دارد چرا که انسان را برای استفاده کردن از فرصت شب های قدر آماده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با بیان اینکه فرد مومن در ماه مبارک رمضان باید نسبت به نگاه ها و حرف های خود حساسیت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: برای اینکه روزهایمان نزد خداوند متعال مورد قبول باشد باید علاوه بر پرهیز از خوردن مراقب اعمال و گفتار خود نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات دینی افرادی که ذکر خدا می گویند، از ترس خداوند اشک می ریزند و در بیداری سحر طلب مغفرت می کنند از شیطان مصون هستند که این گروه ها امشب در این مراسم گردهم آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی از نزول قرآن کریم در شب قدر یاد کرد و گفت: در سوره های دخان و قدر به این موضوع اشاره شده است، طی این شب ها باید به قرائت این سوره ها توجه کنیم چرا که در روایات مختلف به پاداش این امر اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه فرا رسیدن زمان طلب مغفرت، احیا، نزول قرآن و شهادت حضرت علی علیه السلام از مناسب‌های شب های قدر است، تصریح کرد: باید به توصیه‌ها و فرمایشات حضرت علی علیه‌السلام عمل کنیم چرا که عمل به توصیه‌ها و فرمایشات ایشان سبب سعادت در دنیا و آخرت می‌شود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علیه السلام در یک زمان مقدس به دنیا آمده و در یک شب مقدس از دنیا رفتند؛ شب های قدر محتویات ارزشمندی دارد که نباید نسبت به آنها غافل شویم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع حجاب را نباید سیاسی کنیم، گفت: هر چند برای مردان حدودی در مورد حجاب مشخص شده است، اما زنان نیز باید بدون نگاه‌های سیاسی حجاب را رعایت کنند تا نه تنها بستر گناه و فساد در جامعه فراهم نشود، بلکه به دین‌داری جوانان نیز کمک شود، بدحجابی بسیاری از افراد به معنای دهن‌کجی به دین نیست، بلکه به علت فرهنگ نادرست، بی‌دقتی و بی‌تفاوتی است.

انتهای پیام/1۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha