شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در امامزاده صالح تهران

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه عید سعید فطر، عید اتحاد و همدلی و یکرنگی است، گفت: نماز عید فطر از نمادهای همبستگی و وحدت جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن بزرگ‌ترین عید مسلمانان یعنی عید فطر اظهار داشت: نماز عید فطر از نمادهای همبستگی و وحدت جهان اسلام است؛ مخصوصاً در سال‌های اخیر که جبهه کفر مزاحمت‌های جدیدی برای جهان اسلام ایجاد کرده است.

وی ماه رمضان را ماه جهاد و مبارزه با نفس و فرصت خوبی برای تصفیه باطن، تهذیب نفس و آمرزش گناهان دانست و افزود: عید سعید فطر، عید فطرت، عید اتحاد، عید همدلی و یکرنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امیدواریم آثار و برکات عید سعید فطر برای طول سال استمرار و تداوم داشته باشد، گفت: نماز عید فطر، پیام‌های متعددی به جهت احساس اقتدار بیشتر برای امت اسلامی و همچنین برای جبهه کفر و نفاق که همیشه عامل محدودیت برای جهان اسلام بوده‌اند، دارد.

وی خواندن نماز عید فطر در عصر غیبت امام زمان (عج) را مستحب خواند و اظهار داشت: خواندن نماز عید فطر در زمان غیبت حضرت ولی‌عصر (ع) مستحب است و احتیاط این است که همانند همه نمازهای مستحبی آن را به‌صورت فرادا بخوانند، لیکن خواندن نماز عید فطر به‌صورت جماعت به‌قصد رجا و امید ثواب اشکالی ندارد. 

امام‌جمعه بجنورد افزود: به نظر می‌رسد واجب نبودن نماز عید فطر و همچنین نماز عید قربان و نماز جمعه همگي روزنه‌ای است بر فلسفه غيبت و انتظار و تأمل در اين مطلب كه امام زمان (عج) ستون و محور اصلي اين عبادت اجتماعی هستند و غيبت ايشان مصيبت عظمایی برای مسلمانان است و بر مؤمنان است تا با فراهم آوردن زمینه‌های حضور، خود را لايق بخش عظيمی از عبادات كه مشروط به حضور امام (عج) است گردانند.

وی در بخش دیگری پرداخت زکات فطره را تکمیل‌کننده اعمال و عبادات ماه مبارک رمضان دانست و گفت: ثواب روزه این ماه تا زمانی که زکات فطره آن پرداخت نشود در عرش خدا معلق خواهد ماند و در کارنامه اعمال مؤمن ثبت نخواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ماه میهمانی خدا، باعظمت نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره تکمیل و عید سعید فطر به معنای واقعی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز عید سعید فطر از جایگاه بس والایی برخوردار است بنابراین انتظار می‌رود تا با حضور گسترده مردم مؤمن استان خراسان شمالی برگزار شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha