شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل

حوزه/ رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه شناسایی نخبه حوزوی فقط از طریق کسب نمرات خوب در مدارس انجام نشود، گفت: مباحث اخلاقی و انقلابی طلبه نیز یکی از مواردی است که باید در شناسایی نخبگان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در پنجمین هم اندیشی اساتید مصاحبه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه در یزد با بیان اینکه برای تشخیص فرد انقلابی باید شاخصه هایی تعریف شود تا بتوان یک فرد اصلح را شناخت، گفت: شاخصه های انقلابی، بسیار زیاد است و می توان در ابعاد گوناگون این شاخصه ها را مطرح کرد و براساس آنها، فرد اصلح انقلابی را معرفی و پذیرش کرد.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور، نحوه  پرسش برخی از مصاحبه گران از طلاب جدیدالورود را نامناسب خواند و افزود: امروزه بسیاری از سؤالات باید به روز و متناسب با این دوره باشد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی نخبه حوزوی فقط از طریق کسب نمرات خوب در مدارس علمیه نیست، خاطر نشان کرد: مباحث اخلاقی طلبه نیز یکی از مواردی است که باید در شناسایی نخبگان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: شما مصاحبه گران اگر در این فکر باشید که هنگام پذیرش طلبه می خواهید گامی استوار و محکم در ظهور امام زمان(عج)بردارید تا آن طلبه در زمینه های مختلفی همچون تبلیغ، مولف، محقق ، مرجع تقلید و ... گام بردارد،  موفق و مثمر خواهید بود و مورد رضایت خداوند متعال و امام عصر(عج)قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور خطاب به مصاحبه گران گفت: در زمان مصاحبه، افرادی را انتخاب کنید که نسبت به تیزهوشی آنها جای هیچ گونه تردیدی نباشد تا در آینده بتوانند نظام جمهوری اسلامی را در چالش های مختلفی که در پیش رو دارد، یاری کنند.

انتهای پیام/313/23 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha