شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد

حوزه/ در جلسه بنیاد غدیر استان یزد، بر لزوم ساماندهی و فرهنگ ‌سازی افزایش موقوفات در حوزه غدیر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، صبح امروز در جلسه بنیاد بین المللی غدیر  یزد که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به ابلاغ برنامه های سال 96 از سوی بنیاد غدیر به نمایندگی‌های استانی گفت: این برنامه‌ها در 4 بخش ارائه شده است.

وی افزود: برنامه‌های گرامیداشت، برنامه‌های فرهنگی تبلیغی که فعالیت‌های متعددی را شامل می‌شود، برنامه‌های زیربنایی و برنامه‌های کلان و ساختاری 4 عنوان اصلی فعالیت‌های این بنیاد را تشکیل می‌دهند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد با اشاره به ابلاغ این دستورالعمل به ادارات استان، افزود: ادارات نقطه نظرات خود را مطرح کنند تا نسبت به اصلاح آن اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم برگزاری دوره‌های غدیرشناسی ویژه اقشار تاثیرگذار تاکید کرد و گفت: در این راستا در سال‌های گذشته دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون، دبیران، دانشگاهیان و... برگزار شده است.

دبیر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد با اشاره به حرکت‌های خودجوش مردمی در غدیر گفت: باید اینگونه حرکات حمایت، تشویق و جهت دهی شود تا در سال های آینده نیز شاهد حضور پرشور مردم در صحنه باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه اتحاد حول محور ولایت حضرت علی (ع) عزت، قدرت و نفوذ معنوی به ارمغان می آورد، گفت: همچنان که مشاهده می کنید ما امروز این قدرت و عزت را در کلام نافذ مقام معظم رهبری و ایران اسلامی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان، مسلمانان را به اسم اسلام و دین به جان هم انداخته اند، گفت: مسلمانان سراسر جهان باید نسبت به این توطئه ها آگاه بوده و با وحدت و همدلی نقشه های پلید آنان را باطل کنند.

لزوم شناسایی موقوفات

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، نیز در این جلسه بر لزوم شناسایی موقوفات در حوزه غدیر تأکید کرد و گفت: باید این موقوفات ساماندهی و نظارت شود.

این فعال فرهنگی، فرهنگ‌سازی جهت افزایش موقوفات در حوزه غدیر را ضروری دانست و گفت: این کار نیازمند معرفی موقوفات موجود و فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی با اشاره به عضویت دستگاه‌های مختلف استان در بنیاد غدیر، خاطر نشان کرد: پیگیری و برگزاری هر چه باشکوهتر این برنامه‌ها نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد به ظرفیت‌های مردمی و خیری در حوزه غدیر اشاره کرد و افزود: باید این ظرفیت‌ها شناسایی و جهت‌دهی شود.

حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه امروزه با شبهات بسیاری در زمینه غدیر روبه رو هستیم ، گفت: روحانیون و طلاب می توانند با مطالعه دقیق خود، بسیاری از اینگونه شبهات را برطرف سازند.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به عشق و علاقه ای که همه ی ما نسبت به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) داریم، وظیفه ماست در حفظ ارزش ها و اهداف آنان از هیچ تلاشی فروگذاری ننمائیم و ان شاءالله که با همکاری ارگان های مختلف استان، برنامه های تاثیرگذار و در شان غدیر برگزار کنیم

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha