شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاروان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان از اجرای طرح کاروان «دین، نشاط و زندگی» با محوریت روحانیون، از امروز ۲۰ تیرماه در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ کاروان در قالب این طرح به روستاهای این شهرستان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: کاروان «دین، نشاط و زندگی» از بیستم تیرماه کار خود را آغاز کرده و تا پایان شهریورماه در این شهرستان برنامه‌های خود را در زمینه‌های مختلف دینی و مذهبی اجرا می‌کند.

وی افزود: این طرح به‌عنوان یک برنامه مکمل در اوقات فراغت، ضمن ایجاد خودباوری و درون‌سازی باورهای دینی در کودکان و نوجوانان روستاها، زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه فرهنگی را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی اداره تبلیغات اسلامی در دو بخش کاروان‌های «دین، نشاط و زندگی» و «بوستان‌های معرفت» برگزار می‌شود، گفت: در قالب برنامه اعزام کاروان‌های دین، نشاط و زندگی به روستاهای شهرستان، گروه‌های تبلیغی شامل 2 تا پنج نفر از روحانیان به مناطق روستایی اعزام شده و یک روز تبلیغی را با کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این برنامه مواردی ازجمله آموزش احکام، مسائل دینی، کاردستی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و برنامه‌های متنوع تفریحی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان با بیان اینکه بخش دیگر برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نهاد تبلیغات اسلامی، ایجاد پایگاه بوستان‌های معرفت است، افزود: در قالب این برنامه 6 پایگاه بوستان معرفت در سطح شهرستان تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بوستان معرفت در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مکان‌های تفریحی و تفرجگاهی اجرا می‌شوند، گفت: در هرکدام از این پایگاه‌ها حدود 25 تا 30 نفر از مخاطبان کودک و نوجوان شامل رده سنی 9 تا 15 سال پوشش داده می‌شوند.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: در بوستان‌های معرفت، روحانیان، آموزش‌ها و مهارت‌های حوزه دین را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

وی همچنین از فعالیت 29 مؤسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان شیروان خبر داد و گفت: مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستای شهرستان، برنامه‌های قرآنی امسال را درزمینهٔ آموزش، تبلیغ و ترویج قرآن ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن کریم، ترجمه، تفسیر و حفظ قرآن کریم ازجمله این دوره‌ها است، افزود: مناطق کمتر توسعه‌یافته که بیشتر در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی هستند در اولویت اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی قرار دارند که با تقویت خانه‌های قرآن شهری و روستایی در مناطق در معرض آسیب اولویت‌بندی‌های لازم انجام شده است.

وی، هدف از فعالیت مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان را، ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن کریم به متعلمین دانست و اظهار داشت: 6 مؤسسه قرآنی، 12 خانه قرآن روستایی و 12 خانه قرآن شهری در این راستا در حال فعالیت هستند که اجرای طرح‌های قرآنی در این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha