شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرضیه نقیب القراء

مشاور امور بانوان حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: سابقه پاسخگویی مدارس علمیه این استان به سئوالات بانوان یزدی در موضوعات احکام، مشاوره خانواده و شبهات دینی به ۳۰ سال گذشته بازمی گردد.

خانم مرضیه نقیب القراء در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  در یزد، در پاسخ به این سئوال که کدام مدارس علمیه خواهران استان در زمینه پاسخگویی به سئوالات شرعی بانوان یزدی فعالیت دارند؟ اظهار کرد: اولین مدرسه خواهران استان با عنوان الزهرا(س) پس از انقلاب اسلامی، توسط شهید صدوقی(ره) در یزد راه اندازی شد که به مکتب الزهرا(س) شهرت یافت و از همان ابتدا اساتید و مدیر مدرسه با در اختیار قرار دادن شماره تماس مدرسه و یا به صورت حضوری در پاسخگویی به سئوالات بانوان فعالیت می کردند.

وی افزود: هم اکنون با وجود بیش از 20 مدرسه خواهران در سطح استان که بیش از نیمی از این مدارس طی 10 سال اخیر تأسیس شده اند، همچنان مدیران و یا اساتید و مبلغان به صورت خودجوش به سئوالات زنان در زمینه های مشاوره مشکلات خانودگی و ازدواج، سئوالات شرعی و احکام پاسخگو هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد، برخی مدارس شاخص در این زمینه را شامل مدرسه الزهرا(س) یزد، حضرت زینب(س) یزد، حضرت زهرا(س) سطح سه میبد، کوثر خاتم و فاطمة الزهرا(س) سطح دو اردکان در زمینه پاسخگویی خودجوش به سئوالات مردمی برشمرد و گفت: درگر مدارس نیز به صورت کم و بیش و خودجوش به ویژه در مناسبت های مذهبی خاص و یا در حاشیه مراسم راهپیمایی فعالیت هایی را انجام می دهند.

 نقیب القراء تصریح کرد: بانوان مبلغ در برخی نماز جمعه های شهرستان ها از جمله یزد و میبد برای پاسخگویی به بانوان فعالند و یا در مناسبت های خاص از جمله ماه مبارک رمضان و ایام اعتکاف و محرم این پاسخگویی به صورت چهره به چهره و پررنگ تر دیده می شود.

وی از طرح مطالعاتی ایجاد سامانه پاسخگویی متمرکز به سئوالات شرعی بانوان در استان خبر داد و افزود: به علت پراکندگی پاسخگویی به سئولات مردمی و عدم اطلاع اکثر بانوان یزدی برای مراجعه به مدارس علمیه خواهران، در حال مطالعه طرحی برای ایجاد یک مرکز واحد پاسخگویی با شماره گویا هستیم تا در ترویج احکام دین و تبلیغ گام بلندی برداریم.

 

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha