شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلام رحمتی با اشاره به آثار و برکات برگزاری آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفت: تقویت نماز جمعه نیاز راهبردی نظام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانعلی رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در فضیلت این نماز همین بس که سوره‌ای در قرآن به این نام آمده و در آنجا صریحاً مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت روز جمعه افزود: روز جمعه از اعیاد مهم مسلمانان است که در برخی از روایات از آن به‌عنوان افضل الایام، برترین روزها یاد شده است

حجت‌الاسلام رحمتی تصریح کرد: نماز جمعه، از شیوه‌های زیبا و دلپذیر عبادت به شمار می‌رود که از سوی دین مبین اسلام به‌منظور تحقق آرمان‌های اجتماعی، تشریع شده است.

این کارشناس فرهنگی گفت: نماز جمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمت‌ها و مصلحت‌های اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف و صلح و همزیستی دارد.

وی، تقویت نماز جمعه را نیاز راهبردی نظام خواند و افزود: نماز جمعه در تقویت باورهای اعتقادی به‌عنوان یک فریضه‌ی مهم در جامعه‌ی اسلامی نقش ایفا  می‌کند که امام‌جمعه محور این حرکت فرهنگی است.

حجت الاسلام رحمتی در ادامه با اشاره به در پیش بودن گرامیداشت سالروز اقامه نماز جمعه کشور گفت: برنامه‌هایی به همین مناسبت در شهرستان شیروان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری شورای اداری، فضاسازی محیط از طریق مطبوعات و رسانه، نشست‌های بصیرتی مسابقات عکاسی، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتاب، نشست خبری با اصحاب رسانه، حضور امام‌جمعه در ادارات، دیدار با خانواده‌های شهدا، گردهمایی مشترک اعضای اجرایی و شورای سیاست‌گذاری، برگزاری نمایشگاه عکس، اردوی سیاحتی زیارتی و عیادت از بیماران در بیمارستان ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای گرامیداشت سالگرد نخستین نماز جمعه کشور است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha