جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌ صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: امسال در حوزه تهران بر اساس شرط معدل سه سال آخر و بدون آزمون کتبی پذیرش طلبه صورت گرفت و براساس ارزیابی ها، ضریب علمی پذیرش طلاب به مراتب بالاتر از سال‌های قبل بود. چرا که بر اساس شرط معدل، افراد واجد شرایط صلاحیت علمی پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در پنجمین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان تهران در شهرستان دماوند، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدیریت حوزه استان در بازدید از مدارس پرداخت، و اظهار داشت:  معتقدیم مجموعه مدیریت و مدارس حوزه علمیه تهران باید از نظر ساختاری در وضعیت بسیار خوب و قویّ باشند. و در این زمینه لازم می‌دانم گزارش کوتاهی را ارائه دهم. در مدت حضور اینجانب در حوزه علمیه تهران به غیر از چند مدرسه که هفته آینده خدمت آنان خواهیم بود، به همه مدارس استان سر زده‌ایم و از نزدیک با مسئول و مدیر محترم مدارس و اساتید و معاونین گرامی و طلاب عزیز ملاقات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این دیدارها دو مطلب را صادقانه از مسئولین مدارس علمیه تهران درخواست کردیم. یکی این که با نصایح و راهنمایی‌های خود ما را در انجام رسالت سنگین مدیریت حوزه تهران یاری دهند و هرگونه نقد دلسوزانه و مسئله‌ای را که صلاح می‌بینند به ما انتقال دهند، تا بتوانیم به نحو احسن به وظیفه‌ی خود عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: دومین خواسته‌ی ما از مسئولان محترم مدارس این بود که در حق ما و مجموعه مدیریت حوزه تهران دعا کنند زیرا دعاهای خالصانه شما موجبات موفقیت ما را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌ علمیه تهران، افزود: هم اکنون در استان تهران 84 مدرسه علمیه فعالیت دارند. البته از این تعداد، برخی مدارس تابعه بوده و بعضی نیز غیررسمی هستند. از این تعداد 66 مدرسه علمیه در شهر تهران، و 18 مدرسه نیز در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به اجرای طرح آزمایشی پذیرش طلاب جدیدالورود بدون آزمون کتبی، عنوان داشت: امسال به غیر از حوزه علمیه تهران، پذیرش داوطبان فقط از طریق آزمون کتبی بود و در تهران  بر اساس شرط معدل سه سال آخر و بدون آزمون کتبی پذیرش طلبه صورت گرفت. و به جرأت عرض می‌کنم ضریب علمی پذیرش طلاب به مراتب بالاتر از سال‌های قبل بود. چرا که بر اساس شرط معدل، افراد واجد شرایط صلاحیت علمی  پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: در صددیم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید نتیجه پذیرش نهایی 90 درصد از داوطلبین ورود به حوزه را به اتمام برسانیم و این مستلزم وقت و نیروی زیادی است. و از همین جا از معاونین محترم مرکز مدیریت حوزه تهران که شب و روز در حال تلاش و خدمت به طلاب هستند، تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: چنانچه طرح آزمایشی پذیرش داوطلبین ورود به حوزه بدون آزمون کتبی و بر اساس شرط معدل، در حوزه تهران با موفقیت انجام شود، و موجب رضایت مدیریت محترم حوزه‌های علمیه آیت‌الله اعرافی و دیگر مسئولین حوزه واقع شود، این طرح به عنوان یک الگوی موفق در حوزه‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های جدید فرهنگی در مدارس علمیه تهران، گفت: در صدد هستیم تا برای هر مدرسه‌ی علمیه در استان تهران یک منطقه‌ی جغرافیایی فرهنگی تعریف کنیم. زیرا حوزه و مدرسه علمیه جایگاهی نیست که طلبه‌ها وارد حوزه بشوند، درس بخوانند و سپس به منزل بازگردند، بلکه منطقه‌ جغرافیایی پیرامون حوزه‌ی علمیه باید توسط همین حوزه، تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر گزینش قبل از ثبت نام در مدارس علمیه، گفت: در پذیرش طلاب جدیدالورود ما ناچاریم برخی معیارها را جهت احراز صلاحیت داوطلب در نظر بگیریم. از این رو شاهد ریزش‌هایی نیز خواهیم بود. به نظر می‌آید بهترین راهکار جذب داوطلبین ورود به حوزه، این است که در یک زمان بندی مناسب هر مدرسه‌ علمیه یک مجتمع آموزشی را داشته باشد و از همان دوران مهد کودک، و مقاطع مختلف تحصیلی به تربیت دانش آموزان دینی بپردازد و از همین طریق اقدام به جذب طلبه نماید. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha