شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طبیب

حوزه/ حجت الاسلام سراجی گفت: ثبت نام دوره دو ساله آموزشی مبانی طب اسلامی با عنوان «طلاب طبیب» با محتوای سبک زندگی اسلامی، مزاج شناسی، گیاه شناسی و درمان و حجامت آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام مهدی سراجی  در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشی از رهبری مبنی بر اینکه «دغدغه قلبی امروز من طب اسلامی ایرانی است به آن بپردازید» اظهار کرد: اهمیت و ضرورت پرداختن به طب ایرانی اسلامی و احیا و روزآمد کردن آن در عصر حاضر را می‌توان از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر طب ایرانی اسلامی در کشور نهادینه شود، تحول بزرگی علاوه بر ارتقای نظام سلامت در زمینه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی و جنبه های مختلف نظام اجتماعی رخ خواهد داد، گفت: لذا پرداختن به این موضوع  برای مبلغین و روحانیون که قصد عزیمت به مناطق مختلف را دارند دارای اهمیت است.

حجت الاسلام سراجی  تصریح کرد: در همین راستا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که طب اسلامی متدها و دستورات زیادی دارد که اکثر بیماری ها را بصورت طبیعی رفع می کند بلکه در بعضی فرمایشات معصومین (ع) آمده اگر مثلا فلان کار انجام شود اصلا شخص مریض نمی شود تا مرگ او را دریابد.

 وی عنوان کرد: علم طب اسلامی و هر علم دیگر اگر از دین پدید آمده باشد همگی در جهت عبودیت و قرب انسان و رشد جامعه به سمت اهداف دین اسلام عمل می کنند با این شرایط ، طب اسلامی هدفش فقط درمان امراض نیست بلکه چگونگی آن هم برایش مهم است ؛ این درمان نباید مانع از قرب انسان و همچنین موجودات زنده دیگر شود .

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به مسئله فوق، اهمیت نشر فرهنگ تغذیه و بهداشت سالم و اسلامی که یکی از دغدغه های ائمه هدی علیهم السلام بوده تا جامعه اسلامی از سلامت و بالندگی مناسب شان مسلمان برخوردار باشد ، 

وی ادامه داد: ضرورت تبلیغ و توسعه همه جانبه طب و تغذیه اسلامی کاری شایسته بلکه از وظایف قطعی و حتمی روحانیون است، لذا مدرسه علمیه علمیه امام سجاد (ع)  و مرکز حجامت استان اصفهان با بکارگیری اساتید برجسته طب اسلامی برامده اند که طی یک برنامه دوساله مشتمل بر چهار ترم مباحث طب اسلامی را در اختیار علاقه مندان قرار بدهند.

حجت الاسلام سراجی افزود: ثبت نام دوره دو ساله آموزشی مبانی طب اسلامی با عنوان «طلاب طبیب» با محتوای سبک زندگی اسلامی، مزاج شناسی، گیاه شناسی و درمان و حجامت آغاز شده است، علاقه مندان می توانند همزمان با برگزاری کلاس های پنج شنبه ها ی هر هفته  از ساعت 9تا اذان ظهر ثبت نام کنند، مکان کلاس ها مدرسه علمیه امام سجاد واقع در خیابان ولی عصر است.

طلاب و روحانیون می تواند جهت کسب  اطلاعات بیشتر به ادرس زیر مراجعه کنید
@tolabe_tabib
tolabetabib.com

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha