شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گزار ش تصویری مراسم رونمایی از مجموعه نرم افزارهای تربیت حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام تراشیون، در مراسم رونمایی از نرم افزارهای سبک زندگی، تدوین سند بالادستی تربیتی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: تربیت یک فرایند است و هر فرآیندی برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند مهارت است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه کتب و نرم افزارهای تربیت کودک که به همت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولیده شده است، اظهار کرد: تربیت یک فرایند است و هر فرآیند برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند مهارت است، بنابراین فراگرفتن مهارت تربیتی  امری ضروری است.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل پیچیدگی  که در جوامع پیدا شده است تربیت فرزندان نیز ابعاد گسترده تری به خود گرفته است،گفت:  در گذشته ابعاد تربیت محدود بود و اساتید این مسئولیت را برعهده داشتند.

کارشناس مسائل تربیتی تصریح کرد: سطح دانش ومهارت خانواده ها متناسب با گسترش جوامع افزایش نیافته است، ما به تجربه شاهدیم که توانمندی های تربیتی والدین خاصه مادران پایین است.

وی افزود: متاسفانه در فضای دانشگاهی و آموزشی کمترین آموزش به بانوانی که مادران فردای کشور هستند، داده نمی شود و این آسیب زا است.

حجت الاسلام تراشیون عنوان کرد: امروزه درجامعه، رسانه و فضای عمومی ما یک عزم جدی در عرصه تربیت نیست و محیطی که فرزندان ما،  در آن تربیت می شوند شاخصه های تربیت دینی وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود سند تحول در آموزش و پرورش و تایید خوب بودن آن گفت: جامعه امروز به یک سند بالا دستی تربیتی نیاز دارد.

کارشناس مسائل خانواده  خاطرنشان کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب درعرصه تربیت باید نخست مسولیت مهم مسئولین تربیتی را به آنها گوشتزد کرد، نخستین مسئولین  تربیتی کودکان، والدین هستند، پدران ومادران ما باید بدانند مسئول تربیت فرزندان بوده  و در قیامت آنها باید پاسخگو باشند، اما نقش مادران در عرصه تربیتی بسیار پررنگ است.

وی ابراز کرد: براساس تحقیقات، بچه ها بیشترین تاثیر زندگی خود را از مادران خود فرا می گیرند، لذا رسول اکرم(ص)  سفارش کردند در انتخاب همسر دقت کنید که آیا زن امروز، فردا مادر خوبی هم هست، که این حاکی از نقش مادران در تربیت است.

حجت الاسلام تراشیون افزود: نرم افزارهای تولید شده مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علاوه برافزایش دانش، سطح مهارتی را درعرصه تربیت ارتقا می بخشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha