شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کردند: تبیین سبک تربیتی اخذ شده از قرآن کریم و عترت طاهره(ع) مهمترین و زیربنایی ترین بعد سبک زندگی اسلامی را تشکیل می دهد و برای دستیابی و پیاده سازی یک شیوه زندگی دینی باید از نقطه عزیمت تربیت دینی آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری، در پیامی به مراسم رونمایی از مجموعه کتب و نرم افزارهای سبک زندگی  که به همت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولید شده است، تصریح کردند: تربیت از بنیادی ترین مفاهیم  فرهنگی و از زیربنایی ترین موضوعات علمی است که با بسیاری از شاخه ها و رشته های دانش مرتبط است و از این رو باید کاملا براساس یک مسیر تعیین شده و پیچیده علمی ، بنا نهاده  شود تا به نتیجه  و دستاورد قابل قبول دست یابد.

معظم له تاکید کردند: تربیت انسان که اولین گام های آن از پیش از تولد توسط والدین برداشته می شود یک برنامه دراز مدت  و بسیار با اهمیت است  که پیاده کردن  آن هم نیاز به مهارت  و دانش و آگاهی لازم دارد  و هم صبر و استقامت و پایمردی می طلبد .

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح  کردند: در این برنامه مهم نقش مادران نقشی کاملا برجسته تر از دیگران  و نقشی بی نظیر است و نباید این سهم  و کارکرد عمده تحت الشعاع سایر فعالیت های شخصی و اجتماعی آنان قرار گیرد، چرا  که تضعیف این نقش والا، بدون شک جامعه انسانی را حتی در کوتاه مدت، تحت تاثیرات منفی خود قرار خواهد داد.

این مرجع تقلید افزودند: تبیین سبک تربیتی اخذ شده از قرآن  کریم  و عترت طاهره(ع) مهمترین و زیربنایی ترین بعد سبک زندگی اسلامی را تشکیل می دهد و برای دستیابی  و پیاده سازی یک شیوه زندگی دینی باید از نقطه عزیمت تربیت دینی آغاز کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری عنوان کرد: امید است این مجموعه تولیدات نرم افزاری که با همین هدف مقدس، تحقیق و تولید شده است بتواند نقش آموزشی مناسبی را برای والدین خصوصا مادران  و معلمان  عزیز که سازندگان نسل آینده این مرز و بوم هستند، ایفا نماید و آنان را در رسالت خطیر تربیت فرزندان یاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha