شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره مکالمه عربی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با بیان این که حوزه تهران در نگاه بزرگان و مدیریت حوزه‌های علمیه، یک حوزه استانی نیست، گفت: آیت ‌الله اعرافی بارها این نکته را به مسئولان حوزه تهران یادآوری کرده‌اند که در همه برنامه‌هایتان، یک پیوست کشوری هم داشته باشید و ما هم پیشنهاد داده ایم باید پیوست دومی هم باشد و آن پیوست بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق امروز در مراسم اختتامیه دوره مکالمه عربی طلاب تهرانی در مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) با بیان این که مهارت افزایی طلاب یکی از اهداف جدّی مدیریت حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: مشاهده‌ ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه‌ی علمیه تهران و در بین طلاب عزیز، پر انگیزه، پر توان و پر استعداد وجود دارد مایه خرسندی و مباهات است. و به جرأت عرض می‌کنم که امروز امید اول حوزه های علمیه و کسانی که ان شاءالله باید لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری بنشاند شما طلاب عزیز می‌باشید.

وی تلاش‌ها، انگیزه‌ها و تفکرات طلاب تهرانی را مثبت ارزیابی کرد، و گفت: شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده، و در عین حال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد، توجه به نیازها، حرف‌ها و پیشنهادات طلاب است. همچنان که معظم له بعد از دیدار سال گذشته فرموده بودند «برای شنیدن حرف طلبه‌ها وقت کم بود و من دوست دارم حرف طلبه‌ها را بشنوم». از این رو نگاه ما نیز در مجموعه مدیریت حوزه علمیه تهران شنیدن حرف طلاب و توجه به خواست آنان است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به وظایف خطیر حوزه‌های علمیه در عصر حاضر، عنوان داشت: با توجه به نیازهای کنونی بشریت، حوزه‌های علمیه حتی با دویدن هم به آنچه که وظیفه او است، نمی رسد. از این رو باید شب و روز خود را برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های متعالی حوزه اختصاص بدهیم و همه داشته‌های حوزه تهران را باید در این مسیر هزینه کنیم و به اعتقاد بنده بخش عمده‌ی داشته‌های حوزه تهران که تمام ناپذیر می‌باشد ظرفیت طلاب عزیز و فضلای جوان حوزه تهران است.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه‌های علمیه کشور حضرت آیت‌الله اعرافی که شخصیتی ارزشمند و فکور می‌باشند و نیز دیگر همکاران ایشان در مدیریت حوزه، در راستای تدوین سیاست‌های راهبردی حوزه‌های علمیه قدم‌های بسیار مهمی برداشته‌اند که إن‌شاءالله منشأ تحولات بزرگی در مجموعه حوزه‌های علمیه خواهد شد. به طوری که هم اکنون حدود ۲۰ نظام جامع شامل مباحث آموزش، پژوهش، بین‌الملل، سیاست و... در این مدت کوتاه در مدیریت حوزه‌های علمیه تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با بیان این که حوزه علمیه تهران در نگاه بزرگان و مدیریت حوزه‌های علمیه، یک حوزه استانی نیست، گفت:  آیت ‌الله اعرافی بارها این نکته را به ما یادآوری کرده‌اند که شما در همه برنامه‌هایتان، یک پیوست کشوری هم داشته باشید، و ما هم خدمت ایشان عرض کردیم، علاوه بر این، باید پیوست دومی هم باشد و آن پیوست بین‌الملل است. زیرا حوزه تهران ظرفیت بسیار بزرگی برای ترویج و نشر مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به سرتاسر عالم دارد.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم حوزه تهران را در حد دانشگاه‌های تهران منحصر کنیم. چون نگاهی که به دانشگاه‌های تهران در جهان است، آن توقعی نیست که امروز از حوزه علمیه و نظام اسلامی می رود، چرا که توقع از حوزه بسیار سنگین‌تر است. زیرا دنیای امروز تشنه‌ معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است و از آنجا که ما در سرچشمه‌ی زلال و نورانی معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) وجود داریم، رسالت‌مان بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با اشاره به برگزاری دوره‌های زبان آموزی در چندین مدرسه علیمه استان، گفت: بنده به سهم خود، از زحمات مجموعه همکاران در مدرسه بقیه‌الله(عج) در برگزاری دوره‌های مکالمه عربی و ابتکار علمی دیگر مدارس در افزایش توانمندی‌های طلاب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در پایان افزود: همچنین به طلاب شرکت کننده در این دوره‌ها نیز تبریک می‌گویم، زیرا در مدت کوتاهی توانسته‌اید یک دوره علمی زبان آموزی را با موفقیت بگذرانید. البته نباید به این مقدار اکتفاء شود زیرا شما هم اکنون وارد عرصه‌ی جدیدی از تکلیف خود در حوزه علمیه شده‌اید و مسئولیت‌های سنگینی بر روی دوش شماست. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha