شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان

حوزه/ کارشناس سوری گفت: عقیده مقاومت و ثبات و پایداری و نیرو و مهارت رزمندگان، النصره و سربازها و اتاق های عملیات اسراییلی که به طور مساوی در اردن و ترکیه وجود داشت را ساقط کردند.. پیروزی عرسال افق ها و مرحله جدیدی با مبارزه با النصره را باز خواهد کرد حتی در ادلب. نابودی آنها نزدیک است...

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر جواد امین کارشناس سوری با اشاره به پیروزی های بزرگ مقاومت در مرز سوریه و لبنان و امید برای آزادی و پاکسازی بیشتر دیگر مناطق تحت سیطره تروریست ها در سوریه بویژه منطقه ادلب و فوعه و کفریا در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به بیان تاثیر این پیروزی ها در تحولات آتی سوریه پرداخت.

دکتر جواد امین کارشناس اهل فوعه و کفریا در گفت و گو با سرویس بین الملل «حوزه»، گفت: در آغاز این پیروزی را به ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان و همچنین به همه گروه های نظامی که در این پیروزی بزرگ مشارکت داشتند، تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: در واقع این پیروزی بیش از 100 هزار متر مربع را از دستان تروریست های جبهه النصره در مرز سوریه و لبنان آزاد و پاک کرد. این جنگ با جبهه النصره در دو طرف مرزهای دو کشور مدتی در جریان بود.

 کارشناس سوری خاطر نشان کرد: رهبری عملیات مشترک این جنگ با اقتدار مدیریت می شد و با تکنیک ها و تکنولوژی های پیشرفته اجرا می شد تا آنجا که آسمان آن منطقه پر شده بود از هواپیماهای شناسایی کشورهای مختلف که تنها شناسایی می کردند که چگونه ارتش و مقاومت این جنگ را مدیریت می کنند .

 

ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان

وی در خصوص شرایط سخت این عملیات در عرسال گفت: هرکسی که شرایط آن منطقه را می شناسد می داند که آنجا دشواری های زیادی وجود دارد و ویژگی های مختلف و متفاوتی از جنگ های شهری و یا حومه و مناطقی که دارای نشانه های طبیعی مانند درخت ها و چیزهای دیگرهستند، دارد. در آن مناطقی که گروه های مقاومت می جنگیدند جنگ در کو ه ها خطرناک و صعب العبور هست به خاطر شرایط محیطی و طبیعی محیطی که بدون گیاه و درخت است و این تنها یکی از مجموعه سختی های زیاد و توطئه ها و تحرکات مشابه دیگر است.

عقیده مقاومت اتاق های عملیات اسراییلی را ساقط کردند

امین گفت: علاوه بر آن جبهه النصره جایگاه خودش را در مدت تقریبا چهار سال با پایگاه و مقرهایی مستحکم کرده بود. اما عقیده مقاومت و ثبات و پایداری و نیرو و مهارت رزمندگان، النصره و سربازها و اتاق های عملیات اسراییلی که به طور مساوی در اردن و ترکیه وجود داشت را ساقط کردند.

 تا آنجا که اسراییلی ها النصره را در مواجهه با خسارت هایی که در مقابل رزمندگان مقاومت دیدند رها کرده و دوباره ثابت شد که آمریکا و صهویونیست ها تجهیزات و و سایلشان را به خاطر نجات جانشان بعد از شکست گسترده شان رها کرده و فرار کردند.

کارشناس سوری با اشاره به شروط مقاومت در تفاهم آتش بس گفت: اما گزارش های آتش بس حاکی است؛ مقاومت جبهه النصره را مجبور به بیرون رفتن از این مناطق کرده ضمن شروطی که مقاومت وضع کرد؛ از جمله آزادی اسرا و تحویل اجساد شهدا و این با مشارکت دولت سوریه همراه بود مبنی بر انتقال تروریست ها و مسلحین به ادلب سوریه که در آینده مسلحین یا تسلیم شوند و یا محاکمه و یا به دستان جبهه مقاومت نابود شوند.

 

ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان

تدابیر لازم برای نجات ساکنین فوعه و کفریا

جواد امین با اشاره به حضور خانواده های شیعه در فوعه و کفریا در استان ادلب گفت:  البته مجموعه ای از تدابیر لازم به کار گرفته شده چراکه این مسلحین خطر بزرگی برای خانواده های ما در فوعه و کفریا محسوب می شوند . در واقع ما می گوییم جبهه النصره و داعش و هم پیمانان و حامیان وهابیشان و غیره در بهترین حالاتشان نمی توانند مقاومت و پایداری خانواده های ما در فوعه و کفریا را درهم بشکنند.

 وی تصریح کرد: پس با حملات متعدد و ارسال هزاران رزمنده تلاش کردند به تروریست ها حمله کنند و آن ها را شکست دهند. از این رو می گوییم که همواره با آماده ایم و داعش و النصره توانایی و نیروی ما را می دانند  برای همین به خانواده های قهرمان ما که در سایه شرایط غذایی و بهداشتی بسیار بدی به سر می برند نمی توانند دسترسی و تجاوزی داشته باشند، و به طور کلی رزمندگان ما ثابت و استوارند.

کارشناس سوری خاطر نشان کرد: پیروزی حلب پیروزی های موصل را فراهم کرد و پیروزی های موصل پیروزی های مختلف دیگری را در مرزهای جرود و عرسال و مناطق دیگر بوجود آورد.

امروز برای هیچ کس ممکن نیست جبهه مقاومتی را که گسترش پیدا کرده و با دشمنان با نیرو و قدرت و عزت روبرو شده درهم بشکند.

وی با اشاره به مقاومت ستودنی مردم فوعه و کفریا در ایام محاصره شدید و بی رحمانه گفت: بله امروز در خط مطمئنی حرکت می کنیم و کودکانمان مقاوم می شوند .و به یاری خداوند و توفیق او ترسی نداریم. پیروزی عرسال پیروزی بزرگ و از پیروزی های مهم استراتژیک است.

 حزب الله با تکنیک ها و استراتژی جدید، آمریکا و اسراییل را در عرسال شکست داد

رزمنده سوری با اشاره به شکست سنگین آمریکا و اسراییل در این عملیات گفت: اسراییل و آمریکا و هم پیمانانشان می خواستند این منطقه تحت سیطره داعش داعش و النصره باقی بماند تا جبهه مقاومت در حالتی از نگرانی و تنگنا بماند و این منطقه در ورطه و گرداب پراکندگی و شکاف برای مقاومت حزب الله لبنان تبدیل شود. اما بصیرت نیروهای مقاومت و حساب و برنامه ریزی رهبران آنها طبق نقشه و برنامه و تکنیک های جدید حرکت کردند که هرگز دشمن از آن آگاهی پیدا نکرد و غافل گیری های بزرگی در جنگ و درگیری های نزدیک بوجود آمد و فرصت را از دست هر سرسپرده در این سازمان خبیث و پلید گرفت.

وی در پایان گفت: پیروزی عرسال افق ها و مرحله جدیدی با مبارزه با النصره را باز خواهد کرد حتی در ادلب و نابودی آنها نزدیک است. دست برتر با ارتش ها و مقاومت در منطقه است و سلام و درود خداوند بر پیامبر عظیم الشان اسلام و خاندان گرامیشان باد.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha