شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 422342
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
عوامیه

حوزه/ رسانه های سعودی پس از ماه ها حملات ددمنشانه به عوامیه و تخریب محله المسوره و کشتار و آواره کردن جمع زیادی از شیعیان این منطقه این روزها حملات رسانه ای شدیدی را نیز علیه عوامیه آغاز کرده اند تا مانع انتشار اخبار حقیقی از این جنایت شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رسانه های سعودی پس از ماه ها حملات ددمنشانه به عوامیه و تخریب محله المسوره و کشتار و آواره کردن جمع زیادی از شیعیان این منطقه این روزها حملات رسانه ای شدیدی را نیز علیه عوامیه آغاز کرده اند تا مانع انتشار اخبار حقیقی از این جنایت شوند.

در این زمینه روزنامه ها و پایگاه های الکترونیک عربستان با روش معروف و همیشگی خود در وارونه نشان دادن واقعیت ها به اتفاقات عوامیه روی آورده اند و در اقدامی عجیب به مدح و ثنای حاکمان سعودی و تجلیل از نگاه عمیق آنها به مسائل و از سویی به تروریست خواندن قربانیان این جنایت روی آورده اند.

روزنامه عکاظ یکی از روزنامه هایی است که ضمن تبرئه کردن ریاض از جنایت عوامیه، کشورهایی مانند قطر و ایران را مسئول این اتفاقات می داند تا به روشنی بتواند از ناتوانی عربستان و مسئولان آن از درمان مشکلات داخلی خود فرار کند و مانند روال همیشگی خود بابت هر مشکلی به سرزنش کشورهای خارجی بپردازد و به شرح توطئه های موهوم علیه خود بپردازد.

همین روزنامه در یکی از مقاله های خود ضمن توجیه توحش نظام عربستان در کشتار انسان های بی گناه و تروریست نامیدن شهدای این حادثه تلاش می کند عوامیه را به عنوان مامن تروریست ها معرفی کند و به این هم بسنده نکرده و در مقاله دیگری قربانیان این جنایت را زباله خطاب می کند به گونه ای که سرتاپای این مقالات رنگ و بوی یک نژادپرستی وقیحانه را به خواننده القا می کند.

اما روزنامه ریاض به عناوین پر تمطراق روی آورده و حمله وحشیانه نیروهای امنیتی آل سعود و سه ماه جنایت و تخریب در این منطقه را به روز قانون و عدالت و انتقام یاد می کند و می گوید: دولتی که بنای کار خود را بر قانون و شرع گذاشته بنای انتقام جویی از شهروندان خود را ندارد، اما از قتل و آواره شدن انسان های بی گناه در طول این سه ماه چشم پوشی کرده است و نمی گوید نظام عربستان به چه دلیل از رسیدن کمک های مردمی به این منطقه خودداری کرد و توضیحی درباره قتل کودک خردسال عوامیه به نام سجاد ابوعبدالله ارائه نکرده است.

اما روزنامه الکترونیک الوطن با اشاره به ترس و هراس و احساس نا امنی مردم عوامیه در ادعایی عجیب گفته که با آمدن نیروهای امنیتی عربستان به عوامیه ترس و هراس مردم پایان یافت گویی خود را به نادانی زده که ترس و هراس مردم عوامیه فقط به خاطر حضور همین نیروهای نظامی و شلیک توپخانه سنگین و تک تیراندازهای آنها بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha