شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آوارگان عوامیه

حوزه/ حدود ۲۶ هزار نفر از مردم آواره عوامیه همچنان در جستجوی راهی امن هستند تا به منازل و شهر محاصره شده خود بازگردند و این در حالی است که نیروهای ضد شورش سعودی با خودروهای زرهی در کوچه ها و محله های شهر جولان می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسئولان عربستان حدود هشت روز پیش یعنی در 8 آگوست جاری(17 مرداد) اعلام کردند عملیات نظامی در عوامیه پایان یافته است و از آن زمان تا کنون که هشت روز سپری شده همچنان جمعیتی در حدود 26 هزار نفر از مردم این منطقه آواره و در جستجوی راهی امن هستند تا به منازل و شهر محاصره شده خود بازگردند و این در حالی است که نیروهای ضد شورش سعودی با خودروهای زرهی در کوچه ها و محله های شهر رفت و آمد می کنند و کسی را که بخواهد از پنجره خانه خود به بیرون سر بکشد هدف قرارمی دهند تا چه رسد به پیران و جوانانی که به دنبال لقمه نانی برای خانواده خود بخواهند از خانه خارج شوند.

مردم غذا برای خوردن ندارند

این روزها برخی افراد خیّر کیسه های غذا را در مساجد یا تقاطع های محله ها می گذارند تا افراد نیازمند از آن استفاده کنند، چون کار و کاسبی در شهر تعطیل شده و برخی افراد برای تامین غذای خانواده خود دچار مشکل هستند و البته در این میان نیروهای امنیتی نیز این سبدهای غذایی را جمع آوری کرده و در سطل های زباله می ریزند.

آتش سوزی و قتل و بازداشت مردم

دو روز پیش نیز بر اثر آتش توپخانه نیروهای امنیتی آتش سوزی بزرگی در غرب شهر و نزدیک بیمارستان تخصصی بیماری های خونی رخ داد و علاوه بر این بر اثر شلیک های بی هدف نیروهای امنیتی یکی از شهروندان سالخورده عوامیه مورد اصابت 5 گلوله قرار گرفت.

حملات نیروهای امنیتی به منازل مردم نیز همچنان ادامه دارد و تا کنون 9 نفر به صورت تصادفی بازداشت شده اند که برخی از آنها آزاد شده و از سرنوشت دیگران اطلاعی در دست نیست.

مردمی که در عوامیه محاصره شده اند از کمبود غذا و دارو رنج می برند و ورودی های شهر همچنان به روی آنها و شرکت های انتقال مواد غذایی و دارو بسته است و ماموران نظامی صاحبان مغازه ها را وادار به بستن مغازه ها کرده اند.

توطئه برای اسکان مردم در خارج از عوامیه

یکی از کمیته های وابسته به نظام عربستان نیز در چند روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از افراد آواره عوامیه خواست برای فرزندان دانش آموز خود درخواستی تهیه کنند تا زمینه تحصیل آنها در شهرها و مناطق دیگر فراهم شود که این امر نیز با واکنش تند مردم روبرو شد و خیلی از آنها حاضر نشدند فرزندان آنها در جای دیگری درس بخوانند و آن را توطئه ای دانستند که در صدد زمینه سازی برای اسکان آنها در خارج عوامیه است و از این رو خواستار بازگشت فوری به شهر خود شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha