شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسناتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسناتی گفت: شهید حججی اهل ایمان بود و با همه وجودش به خدا، معاد، مبدأ و امامت مؤمن و معتقد بود و در عصر غیبت با همه وجودش ولایت‌فقیه را لمس کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه بسیاری می‌پرسند که چگونه شهید حججی به این نقطه رسید گفت: همه می‌خواهند بدانند که این شهید گران‌قدر چه کرده بود که لایق شد عالمی را تغییر دهد.

وی بیان کرد: شهید حججی نه تنها یک شهر یا استان یا کشور بلکه جهانی را تغییر داد و امروز در گوشه گوشه جهان در روستاهای دوردست برای این شهید مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند.

امام جمعه نجف آباد ابراز داشت: جز مقلب القلوب کسی نمی‌تواند چنین دل‌ها را معطوف یک جوان شهید کند و اکنون اراده کرده است از وجود یک شهید عالم را منقلب کند.

وی گفت: امام صادق(ع) در حدیثی  پنج ویژگی برای شیعیان بیان کرده‌اند که زیباترین ترسیم‌کننده مقام شهید حججی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که شیعه ما اهل هدایت، فهم، درک، علم و معرفت است و این شهید گران‌قدر در عمق برنامه‌هایش کار بدون فهم، علم، معرفت و مطالعه انجام نمی‌داد.

وی عنوان کرد: شهید حججی همه وجودش در خدمت مطالعه و تلاش برای فهمیدن و ارتباط با عالمان و کتاب وکتابخوانی بود و تلاش می‌کرد دیگران را به این راه دعوت کند.

امام‌جمعه نجف آباد ادامه داد: نماز جمعه پایگاهی برای شهید حججی بود تا کتاب‌های فرهنگی را در حد نیاز جوانان و عموم مردم ارائه کند و یکی از فعالیت‌های جدی وی تلاش برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و هدایت بود.

وی ویژگی دوم شیعیان امام صادق(ع) را تقوا عنوان کرد و گفت: امام صادق می‌فرمایند که شیعه اهل تقوا و خویشتن بان است و نگهبان و پاسداری برای وجود خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی بیان کرد: شهید حججی در تمام عمرش از خود، چشم، گوش، زبان و حلقومش مراقبت می‌کرد؛ او در جامعه گمنام بود اما دوستان خاصش تأثیر این مراقبات را در نماز، کلام و بیان او می‌دیدند.

وی ویژگی دیگر شیعیان از نگاه امام صادق(ع) را اهل خیر بودن عنوان کرد و گفت: هرکجا خیری باشد شیعه باتقوا در آنجا حضور دارد و شهید حججی واقعاً این ویژگی را دارا بود.

امام جمعه نجف آباد افزود: از نگاه امام صادق(ع) از مهم‌ترین ویژگی‌های شیعه ایمان او است و در روایات داریم هرکجا شیعه را می‌خواهند مطرح کنند با نام و تعبیر مؤمن از او یاد می‌کنند.

وی گفت: بسیاری اهل هدایت، تقوا و خیر هستند اما گاهی پای میدان‌های سخت و سنگین و امتحانات سخت به میدان می‌آید می‌بینیم میدان را خالی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی مطرح کرد: شهید حججی اهل ایمان بود و با همه وجودش به خدا، معاد، مبدأ و امامت مؤمن و معتقد بود و در عصر غیبت با همه وجودش زعامت و ولایت‌فقیه را لمس کرده بود.

وی بیان کرد: شهید حججی به دنبال این بود که رهبری از او چه می‌خواهد و اگر رهبری سخن از تهاجم فرهنگی می‌کردند با تمام وجود به میدان می امد و کار فرهنگی انجام می‌داد.

سخنران این مراسم گفت: یک جوان 25 ساله به درجه‌ای می‌رسد که فهمیده است اگر می‌خواهد بر دشمنان پیروز شود باید در میدان حاضر شود.

وی ادامه داد: زمانی که جسم شهید حججی در اسارت است روح بلند و آزادش پرواز می‌کند و به دشمن خود می‌خندد و بدبختی دشمن خود را می‌فهمد و به حال او غصه می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی گفت: نگاه عمیق و جذاب شهید حججی نشان از عمق تاریخ و ظهور حجت خدا و رضایت اولیای الهی دارد و گویی می‌بیند که به‌زودی سرش در دامن سیدالشهدا خواهد بود.

وی عنوان کرد: آخرین ویژگی شیعه از نگاه امام صادق(ع) اهل فتح و پیروزی بودن است؛ شیعه در هر میدانی باشد اهل فتح و پیروزی است.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه شهید حججی در سه میدان پیروز شد و اولین میدان، جهاد اکبر و مبارزه و با نفس و خودسازی بود، گفت: شهید حججی برای اینکه به مقام شهادت نایل آید چهل شب جمعه را نذر می‌کند و در کنار بارگاه مکرمه کریمه اهل‌بیت و مسجد مقدس جمکران حاضر می‌شود و برای رسیدن به این مقام اشک می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه دومین میدان جهاد کبیر و اطاعت خدا و مقابله با دشمنان خدا بود گفت: هوشیاری، بینش در میدان سیاست و فرهنگ، فرمان‌برداری از ولی خدا، دفاع از مستضعفان عالم و زمان‌شناسی از ویژگی‌های بارز شهید حججی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی بیان کرد: میدان سوم میدان بلاها، سختی‌ها و مشکلات بود و در چهره زیبای شهید حججی صمیمیت، صبوری و مقاومت قابل مشاهده است.

وی گفت: خاستگاه شهید حججی از نسل عالم پروری بود و در این خاندان عالمانی حضور داشتند که در نجف آباد و اصفهان معروف هستند و بزرگان بسیاری را در عصر قربت دین و رضاشاهی در دامان دین تربیت کرده‌اند.

امام‌جمعه نجف‌آباد کسب رزق و روزی حلال توسط پدر و مادر و داشتن رفقای خوب را از دیگر ویژگی‌های شهید حججی عنوان کرد.

وی ابراز داشت بهترین راه تربیت جوانان، حفظ و یاری رساندن به مجموعه‌های آتش به اختیار، مخلص و فداکاری است که جبهه را در 8 سال دفاع مقدس پیروز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی گفت: شهرستان نجف آباد شهرستانی است که تاریخ بسیار طولانی‌ای ندارد ولی به دست شیخ بهایی و به نام نجف اشرف بنا شده است و از ابتدا عارفان ربانی با مردم زندگی کرده‌اند و با عملشان دین و دیانت را به مردم چشانیده‌اند.

وی مطرح کرد: شهرستان نجف‌آباد بیش از 2500 شهید تقدیم کرده است؛ تعداد طلاب در  حوزه علمیه نجف‌آباد در دوره دفاع مقدس 300 طلبه بود و 120 نفر از این آنان شهید شدند.

انتهای پیام/ 313 /30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha