شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی گفت: ما باید بکوشیم که شاخصه های ازدواج برپایه آموزه های دینی را به نسل جوان بگوییم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فراسیدن اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که به همین مناسبت روز ازدواج نامیده شده است، اظهار داشت: ما باید در زمینه ترویج و نهادینه سازی ازدواج آسان و به موقع با تاسی به سیره اهل بیت(ع) ، کارهای فرهنگی و آموزشی و رسانه ای مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه در روزگار کنونی نسبت به گذشته ، معیارهای افراد برای ازدواج فرق کرده به این معنا که مادیات بیش از حد مهم و اولویت شده که این مساله باعث شده جوان ها در سن مناسب و به شکل ساده ازدواج نکنند و لذا سن ازدواج بالا رفته است.

این استاد حوزه بیان داشت: البته برای بعضی ها هم قیافه و ظاهر بسیار مهم است و حال آن که علاوه بر این ها باید ایمان، صداقت، درستکاری، وفاداری و به طور کلی سبک زندگی درست نیز ملاک و معیار باشد تا یک ازدواج صحیح شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: آنچه به نظر بنده بسیار مهم است این که ما باید نگرش ها و باورها و بینش ها را اصلاح کنیم و راهش هم این است که بر اساس مقتضیات زمانه ، سیره و کلام نورانی اهل بیت(ع) را برای جوانان خود بیان کنیم و به آن ها بگوییم که تنها راه درست زندگی کردن و سعادت و عاقبت به خیری عمل به فرمایشات ائمه اطهار(ع) است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha