شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سفر هیئت علماء اهل سنت کردستان به قم

حوزه/ هیئتی از علمای اهل سنت استان کردستان از مراکز علمی در قم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» هیئتی از علمای  اهل سنت استان کردستان متشکل از آقایان ماموستا عبدالله عبدالهی مدرس حوزه علمیه و امام جمعه موقت شهرستان بانه، ماموستا سید علی عرفان احمدی مدرس حوزه علمیه و ماموستا عبدالرحیم احمدی مدرس و مدیر مدرسه امامزده پیرعمر ضمن بازدید از مراکز علمی در قم بازدید  جلسه ای  در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان در قم، برگزارشد.

 تشرف به حرم مطهر

زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) اولین برنامه کاری بود که برای مهمانان این سفر در نظر گرفته شده بود.

 بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب

این هیئت از دانشگاه ادیان و مذاهب قم بازدید کرده و با اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند، در این بازدید بخش ها و دانشکده های مختلف دانشگاه ادیان معرفی و توضیحاتی در مورد رشته ای تحصیلی و سطح آموزشی این دانشگاه ارائه شد.

در این دیدار سوالاتی را در زمینه راهکارهای تقریب میان مذاهب اسلامی مطرح نمودند که حجت الاسلام  والمسلمین فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب، مهمترین راه تقریب میان مذاهب اسلامی را اقدامات عملی از جمله بیانیه علماء مذاهب اسلامی در محکومیت ظلم به هر مسلمانی اعم از شیعه و سنی، ایجاد فضای صمیمی میان علماء اهل سنت و تشیع، نقد اتهامات و نسبت های ناروا به هر مذهب از طرف گروه دیگر، جلوگیری علماء هر مذهب از تندروی های پیروان همان مذهب  و امثال این اقدامات دانست.

ماموستا عبداللهی نیز در این دیدار با بیان اینکه بهترین نظامی که در زمان حاضر می توان برای کشور ایران تصور نمود همین نظام جمهوری اسلامی است که اقدامات مناسبی نیز در برقراری ارتباط میان مذاهب اسلامی انجام داده است، گفت: متاسفانه رسانه های وهابی و سلفی از یک طرف و برخی گروه های تندروی دیگر مذاهب از سوی دیگر سعی در ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی را دارند که امید است با دست به دست هم دادن علماء اهل سنت و تشیع بتوان مشکلات موجود در راه تقریب میان مذاهب اسلامی را بر طرف نمود.

 در پایان نیز همه اعضاء این جلسه توافق نظر داشتند در این که مهمترین راه تقریب میان مذاهب اسلامی عمل به گفته ها و شعارهای تقریبی است که از هر مذهب اسلامی به گوش می رسد.

بازدید از کتابخانه دانشگاه ادیان

در ادامه بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدیدی نیز از  کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب دانشگاه صورت گرفت و گزارشی از مهمترین کتابها و نحوه جمع آوری آنها توسط کتابدار این دانشگاه به آنان ارائه شد.

نشستی نیز با دکتر مفتاح رئیس دانشکده ادیان این دانشگاه صورت گرفت.وی  با اشاره به پیشرفت های مادی و معنوی و فکری جامعه که موجب شده تا جوان امروزی هر چیزی را به راحتی نپذیرد، گفت: در جامعه امروز باید به وسیله دستیابی به یک اتحاد در روش و منش و وحدت رویه در میان مذاهب اسلامی، اسلام را به طور درست و کامل به دیگر ادیان معرفی نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha