شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمیان حوزه خواهران

حوزه/ پایگاه داده حوزه های علمیه خواهران چهارمین پایگاه داده کشور می باشد که برخی از مراجع تقلید و شخصیت های برجسته با توجه به امن بودن و فناوری پیشرفته این پایگاه، از ظرفیت های آن بهره می برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان معاون ارتباطات و امور حوزه های علیمه خواهران در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، گفت: مجموعه شما ظرفیت بسیار مناسبی در قم می باشد که خدمات شایانی را نیز به دانش آموختگان حوزوی داشته است.
وی بر شناخت متقابل مراکز حوزوی و دانشگاهی در راستای همکاری بیشتر تاکید نمود و به بیان ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران پرداخت و گفت: 470 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می کند که از این تعداد 6 مدرسه علمیه خواهران نیز در قم وجود دارد.
معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: حوزه های علمیه خواهران دارای 100 هزار دانش آموخته در سراسر کشور می باشد که به فعالیت های فرهنگی تبلیغی و پژوهشی می پردازند. 
وی تصریح نمود: پایگاه داده حوزه های علمیه خواهران چهارمین پایگاه داده کشور می باشد که برخی از مراجع تقلید و شخصیت های برجسته با توجه به امن بودن و فناوری پیشرفته این پایگاه، از ظرفیت های آن بهره می برند. 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان گفت: در اجلاس جامعه جهانی اطلاعات سال 2016 شبکه کوثرنت حوزه های علمیه خواهران در یکی از موضوعات 16 گانه حائز رتبه شد. این شبکه به گونه ای است که اطلاعات هر طلبه خواهر به محض ورود به حوزه های علمیه خواهران در آن ثبت می شود و با توجه به انتخاب درس ها در گروه های مشترک علمی با طلاب و استادان عضو می گردد. 
معاون ارتباطات و امور حوزه های علیمه خواهران تصریح نمود: 5 سال گذشته حوزه علمیه خواهران در امر پژوهش،‌ فعالیت های چشمگیری داشته است و توانسته امر پژوهش را همانند مسئله آموزش در مدارس علمیه خواهران نهادینه کند.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان بیان داشت: در جشنواره علامه حلی(ره) که در سال گذشته به صورت مشترک میان طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران برگزار شد، از نظر تعداد شرکت کنندگان و همچنین تعداد حائزین رتبه، حوزه علمیه خواهران برتر بوده است. این نشان دهنده ظرفیت عظیم حوزه های علمیه خواهران می باشد. 
وی در پایان خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه خواهران و دانشگاه باقرالعلوم(ع) دو مجموعه آموزشی همسو می باشند. امید است با توجه به ظرفیت های مناسب که در این دو مرکز وجود دارد، زمینه همکاری میان حوزه علمیه خواهران و دانشگاه باقرالعلوم(ع) بوسیله تفاهم نامه ای در عرصه آموزش، پژوهش و...، فراهم شود. 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) ماهیت حوزوی حفظ شده است، اظهار داشت: این دانشگاه رویکردی اسلامی داشته و توجه ویژه ای به علوم اهل بیت(علیهم السلام) در قالب رشته های دانشگاهی دارد.

وی افزود: این دانشگاه دارای کتابخانه ای بسیار پیشرفته و به روز است که دانش پژوهان خواهر و برادر در دو نوبت عصر و صبح به صورت جداگانه می توانند از آن استفاده کنند. این ظرفیتی است که می توان آن را در اختیار طلاب خواهر نیز قرار داد.  

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای تحصیل طلاب حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: در دانشگاه باقرالعلوم(ع) حدود 150 دانشجو خواهر به تحصیل می پردازند که با توجه به ظرفیت دانشگاه، این تعداد تا 600 نفر نیز قابل ارتقا است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در پایان خاطرنشان ساخت: تبادل و استفاده از استادان راهنما، تبادل اطلاعات و پایان نامه ها و استفاده از انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز از مواردی است که ما آمادگی خود را برای همکاری با مرکز حوزه علمیه خواهران اعلام می کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha