شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فلسطینیان اروپا کمپینی برای مبارزه با اجلاس اسرائیل در آفریقا تشکیل دادند

حوزه/کنفرانس فلسطینیان اروپا طی بیانیه‌ای نسبت به اقدامات مشکوک اسرائیل در قاره آفریقا به بهانه پروژه‌های به ظاهر اقتصادی و توسعه‌ای ابراز نگرانی کرده و از کشورهای آفریقایی خواست از این اجلاس کناره بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، کنفرانس فلسطینیان اروپا کمپینی برای مبارزه با اجلاس مشترک اسرائیل و 14 کشور آفریقایی در ماه اکتبر امسال در توگو در غرب قاره آفریقا تشکیل داد.

کنفرانس فلسطینیان اروپا طی بیانیه‌ای روز گذشته اظهار داشت: برگزاری این اجلاس نگرانی بزرگی را در پی داشته و در صورت تشکیل آن پیامدهای جدی سیاسی، امنیتی و فرهنگی گسترده‌ای برای جنبش و آرمان مردم مظلوم فلسطین برای دستیابی به آزادی و استقلال به وجود خواهد آمد.

این بیانیه افزوده است: اجلاس توگو مهر تاییدی بر اشغالگری، سرکوب، آواره سازی فلسطنیان، ساخت شهرک‌های غیرقانونی توسط رژیم صهیونیستی و دیگر جنایات انجام شده توسط اسرائیل را که برخلاف قوانین بین المللی هستند خواهد زد.

سکوت اعراب به اقدامات مشکوک اسرائیل در آفریقا

این بیانیه همچنین از آن دسته کشورهای آفریقایی که شرکت در اجلاس توگو را تحریم کرده‌اند ، قدردانی به عمل آورده است.

کنفرانس فلسطینیان در اروپا اعلام کرد که از سکوت رسمی اعراب در مورد اقدامات مشکوک اسرائیل در قاره آفریقا شگفت زده شده است و افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش می‌کند خلاء اعراب در صحنه قاره آفریقا را از طریق پروژه‌هایی که به ظاهر اقتصادی و توسعه‌ای هستند پر کند، درحالی که در این اقدامات خطراتی جدی برای امنیت ملی اعراب وجود دارد، آن‌ها در این باره سکوت کرده‌اند و نیاز به حرکت فوری جهان عرب در این خصوص و حمایت آن‌ها از کشورهای عضو اتحادیه آفریقا وجود دارد.

کنفرانس فلسطینی‌ها در اروپا از کشورهای آفریقایی که قرار است در نشست آینده شرکت کنند خواست تا موضع خود را تغییر داده و در خصوص روابط‌شان با اسرائیل نیز تجدید نظر کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha