شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش سالانه مدیران حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس در اجلاسیه مدیران مدارس استان گفت : اصل و اساس مدارس تراز انقلاب اسلامی بر این است که اخلاق را در زندگی طلاب تقویت کنند و آن گاه با بهره گیری از بنیه علمی و روحیه معنوی و جهادی طلاب و مبلغین، اخلاق را در جامعه نهادینه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس اظهارداشت :مدرسه علمیه در تراز انقلاب اسلامی ویژگی هایی دارد که در آیات و روایات اسلامی بیان شده است .

وی با بیان اینکه مدیران و اساتید مدارس علمیه از ارکان اصلی مدارس تراز انقلاب اسلامی هستند، گفت: اگر این دو محور در راس مدارس علمی اجرا شود، آن گاه می توانیم بگوییم یک مدرسه در تراز اسلام و انقلاب داریم که مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج)است .

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان این که مدیر و استاد مدرسه در تراز اسلام و انقلاب باید مروج نظم و انضباط باشد، افزود: مدیران و اساتید حوزوی باید برای طلاب و مردم الگوی واقعی نظم و انضباط فردی و اجتماعی باشند .

وی، غرق شدن در مادیات و دوری از معنویت و معرفت الهی را مانع رشد حوزه و روحانیت ذکر کرد و ادامه داد: در مدارس تراز انقلاب اسلامی باید معرفت الهی در رفتار و کردار مدیران و اساتید در حد عالی نمود داشته باشد .

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به آیه ۲۰ سوره  یس (...قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ)، گفت: مرسلین و انبیای الهی دو شاخص اصلی داشتند، اول اینکه دنبال مادیات نبودند و به جای توجه به دنیا، غرق در معرفت الهی بودند  و دوم هم پیش از پذیرفتن مسئولیت، توکل به خداوند و تقوای الهی را در خود تقویت کرده بودند و هدایت را پذیرفته اند .

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، داشتن روحیه جهادی را یکی دیگر از شاخصه های اصلی مدیران و اساتید حوزه دانست و افزود: با نگاهی به زندگی علمای برجسته در طول تارخ اسلام متوجه می شویم که آنها چه در زندگی فردی و اجتماعی و چه در زمینه مدیریت حوزه و تربیت طلاب دینی و هدایت معنوی جامعه، جهاد می کردند .

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: در جذب طلاب جدید نیز باید توجه شود که جوانانی جذب شوند که علاوه بر داشتن تقوا و معرفت الهی، دارای روحیه جهادی هم باشند.

وی در پایان تاکید کرد: اصل و اساس مدارس تراز انقلاب اسلامی بر این است که اخلاق را در زندگی طلاب تقویت کنند و آن گاه با بهره گیری از بنیه علمی و روحیه معنوی و جهادی طلاب و مبلغین، اخلاق را در جامعه نهادینه می کنند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha