شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت السالام موسوی موینی

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ائمه اطهار (ع) احیاگر قرآن در جامعه بوده و رهبر و حجت خدا بر روی زمین هستند و اگر ولایت نباشد، چیزی از حج، نماز و روزه باقی نمی‌ماند، بر همین اساس پیامبراکرم(ص) سفارش کرده که قرآن و اهل بیت (ع) دو چیزی هستند که هرگز از هم جدا نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) به موضوع ولایت در جامعه اشاره کرد و گفت:  در آیات و روایات، تعابیر مختلفی از ولایت عنوان شده و در جایی ولایت به محور سنگ آسیاب تشبیه شده است که اگر این محور نباشد سنگ رویی از مرکز فرار کرده و بساط به هم می‌خورد، پس ولایت در هستی نقش آن محور را دارد که همه بر گرد آن می‌چرخند و اگر ولایت نباشد شیرازه اجتماع از هم می‌پاشد.

وی با بیان اینکه در روایتی دیگر ولایت را به مانند نخ تسبیح دانسته‌اند که همه دانه‌های جامعه را در کنار هم چیده و هدفمند می‌سازد، ادامه داد: بی دلیل نیست که دشمنان این همه علیه ولایت برنامه‌ریزی‌های سوء انجام داده‌اند و الآن هم بیشترین هجمه‌ها علیه ولایت است و تا جایی که از دستشان بر می‌آید، ظرفیت‌هایشان را برای از هم پاشیدن این اصل اساسی بکار می‌بندند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر پابرجایی اسلام بر پایه نماز، روزه، حج، زکات و ولایت، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در این روایت اهمیت ولایت را فراتر از سایر مقولات عنوان می‌فرمایند، چرا که عبادات دیگر قابل تعطیل و تخفیف است .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی بیان داشت: ائمه اطهار (ع) احیاگر قرآن در جامعه بوده و رهبر و حجت خدا بر روی زمین هستند و  اگر ولایت نباشد چیزی از حج، نماز و روزه باقی نمی‌ماند، بر همین اساس پیامبراکرم(ص) سفارش کرده که قرآن و اهل بیت(ع) دو چیزی هستند که هرگز از هم جدا نمی شوند.

وی تصریح کرد: فلسفه برتری ولایت و جایگاه آن نسبت به دیگر ارکان اسلام و نظام بارز و مشخص است و اگر ولایت نباشد مسایل دینی برپا نمی شود.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: با حاکمیت ولایت، به احکام دین عمل می شود و به خاطر همین است که حضرت زهرا(س) دخت پیامبر اکرم(ص) و همسر ولایت جان خود و فرزند شش ماهه اش را در راه ولایت فدا کرد تا ولایت زنده بماند.

وی در پایان، امنیت امروز ایران اسلامی و حاکمیت اسلام در کشور را به برکت ولایت فقیه دانست و بر ضرورت گسترش فرهنگ ولایت مداری در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha