شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر لاریجانی در کلیسای حضرت مریم(س) ارومیه

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وجود تروریسم و داعش در منطقه به عنوان بزرگترین معضل در دنیا و بخصوص در منطقه درد مشترک و بزرگی است که بایستی با اتحاد و همدلی همدیگر این معضل را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، علی لاریجانی، پیش از ظهر امروز، در بازدید از كلیسای حضرت مریم(س) ارومیه با تاکید بر توجه ویژه در قانون اساسی به اهل کتاب، اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ه اهل کتاب توجه خاص شده و ریشه فکری دارد.

وی در ادامه افزود: همواره در دین اسلام اهتمام ویژه ای به ادیان دارای کتاب آسمانی شده است و این حجم توجه در قرآن نگاه نزدیکی به دین مسیحیت دارد، لذا بحث یکتاپرستی و توحید در مسیحیت با وجود تبلیغ های جهانی بی پایه و اساس، با رویکرد عمیقی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان درد مشترک ادیان توحیدی نسبت به معضل داعش، خاطرنشان کرد: وجود تروریسم و داعش در منطقه به عنوان بزرگترین معضل در دنیا و بخصوص در منطقه درد مشترک و بزرگی است که بایستی با اتحاد و همدلی همدیگر این معضل را از بین ببریم.

لاریجانی ادامه داد:  آقای بت کلیا پیگیر مسائل مسیحیان در سوریه بودند و نگرانی‌های خود را در خصوص ظلم‌ به مسیحیان و تخریب آثار تاریخی مسیحیان بیان کردند و بنده با مسئولان کشور سوریه مذاکراتی داشتم که تا آنجا که می توانند مشکلات را حل کنند. باید با اتحاد و تلاش تروریست‌ها را از منطقه خارج کرد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی کلیسای حضرت مریم ارومیه گفت: این کلیسا محل رجوع مسیحیان و آشوریان است، تردیدی نیست که در تفکر اسلامی توجه خاصی به پیروان اهل کتاب شده  و در قرآن کریم درباره حضرت مسیح و معجزاتشان آیاتی مشاهده می‌شود که مربوط به قبل و بعد از تولد حضرت عیسی (ع) است و این حجم توجه به مسیحیت در قرآن نشان دهنده این است که نگاه اسلام به مسیحیت نزدیک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس و در قانون بودجه به مراکز دینی توجه شده که شامل مساجد مسلمانان و اماکن مذهبی فرق اهل کتاب می‌باشد و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha