شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه جویبار در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران جویبار:

حوزه/ حوزه های علمیه خواهران باید بکوشند تا با جدیت در تحصیل علم و تهذیب نفس خلاء فرهنگی اجتماع را پر کرده و مبلغ امور دینی در جلسات بانوان باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمد تقی نادعلیزاده، در جمع طلاب مدرسه الزهرا(س) و مرکز تخصصی ریحانه الرسول جویبار با قدردانی از مجموعه خواهرانی که در اداره و تربیت طلاب در حوزه های علمیه خواهران مشغول به خدمت هستند گفت: حوزه های علمیه خواهران باید بکوشند تا با جدیت در تحصیل علم و تهذیب نفس خلاء فرهنگی اجتماع را پر کرده و مبلغ امور دینی در جلسات بانوان باشند".

وی با اشاره  به سیره بزرگان در تحصیل علم و زحماتی که در راه کسب معارف دینی متحمل می شوند، افزود: یکی از عوامل ارتقای علمی این بزرگان اهمیت دادن به درس و بحث علمی و طرح  مسائل فقهی و تفسیری به ویژه در اوقات فراغت می باشد.

حجت الاسلام ناد علیزاده  با تاکید بر استفاده صحیح از اوقات شبانه روز در راه کسب علم و معرفت، تصریح کرد: شما طلاب باید سعی کنید که خوب درس را فرا گرفته و درس امروز را همان شب مطالعه و فردا در جمع دوستان مباحثه کنید.

امام جمعه جویبار در ادامه به بحث سازندگی اخلاقی پرداخت و گفت: عاقل ترین فرد کسی است که با مردم مدارا کرده و فروتنی  و گذشت داشته باشد. اگر عالم ترین مردم هم باشیم ولی زبان خوش و لین نداشته باشیم نمی توانیم چیزی را به مردم منتقل  کنیم.

وی با اشاره به الگو بودن اخلاق نبوی، خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) با اخلاق خود مردم را جذب کرده واهل عفو، گذشت و مشورت با مردم بود؛ لذا ما طلاب و روحانیون به عنوان وارثان انبیاء الهی نیز باید پیرو سیره ایشان باشیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha