جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمودیان

حوزه/دبیر کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تأکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا مبلغان و مشاوران مذهبی مدارس استان به صورت رسمی جذب آموزش‌وپرورش شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدصادق محمودیان، پیش از ظهر امروز در جمع روحانیان مبلغ در مدارس استان اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا مبلغان و مشاوران مذهبی مدارس استان به صورت رسمی جذب آموزش‌وپرورش شوند.

وی افزود: هدف اصلی سند تحول بنیادین تربیت اسلامی است که این هدف از آنجایی حائز اهمیت است که می‌توان تربیت اسلامی را یکی از اصلی‌ترین اهداف ورود حوزه‌های علمیه به مدارس دانست.

دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: با توجه به وقت زیادی که طلاب و روحانیان در مدارس برای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان صرف می‌کنند، ارتقای بعد معنوی دانش‌آموزان در این مدارس نیز کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مبلغان مهذب و توانمند برای تبلیغ در مدارس نیز مستلزم حمایت‌های آموزشی و مالی مسئولان ذی‌ربط است، افزود: با این حمایت‌ها مبلغان می‌توانند با فراغ بال به تبلیغ آموزه‌های دین مبین اسلام در بین دانش آموزان بپردازند.

این کارشناس حوزوی، با اشاره به مشکلات مبلغان و مشاوران مذهبی مدارس استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید سازوکاری اندیشیده شود تا روحانیان مبلغ در مدارس در درازمدت جذب آموزش‌وپرورش شوند تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها بیش‌ازپیش استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام محمودیان تصریح کرد: اگر در هر مدرسه یک روحانی مستقر داشته باشیم یقیناً حضور روحانی طلبه در فضای آموزش‌وپرورش تأثیر زیادی خواهد بود؛ ازاین‌رو باید سازوکار این موضوع فراهم شده و در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه البته هر موضوعی سازوکاری دارد و این سازوکارها تعریف شده است، گفت: ورود به آموزش‌وپرورش سازوکار مشخصی دارد و خیلی خوب بود اگر مشاوران مذهبی از سازوکارهای جاری آموزش‌وپرورش وارد این نهاد می‌شدند تا مشکلات مادی و مالی برای آن‌ها به وجود نیاید.

دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدا مجریان این طرح محکم‌کاری نکردند، اظهار داشت: این اشکال به کسانی وارد است که مؤسس این کار بودند، اکنون بسیاری از برادران و خواهران حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش به‌تدریج جذب این نهاد می‌شوند اما چرا طلاب و روحانیان فعال در آموزش‌وپرورش جذب این نهاد نمی‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه کار باید این طرح از روز نخست درست اجرایی می‌شد و مسائل پیرامونی آن به‌درستی بررسی می‌شد، افزود: این موضوع در جلسه همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش باید بحث و بررسی شده و راهکاری برای آن اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام محمودیان اظهار داشت: این مشکل باید به‌صورت قانونی رفع شود تا زحمات مبلغان و مبلغات در مدارس بعد از چند سال نادیده گرفته نشود؛ به‌گونه‌ای که مبلغان و مشاوران مذهبی در مدارس غریبه نباشند بلکه باید عضو خانواده آموزش‌وپرورش باشند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: حوزه و نهادهای آموزشی و تربیتی، سهم بسزایی در تربیت نیروهای انسانی مهذب و توانمند دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha