شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علم آموزی

حوزه/ نشست فضیلت علم اندوزی از منظر اسلام در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، فاطمه روحانی راد، در نشست فضیلت علم اندوزی از منظر اسلام که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار شد، بیان داشت: دین مبین اسلام فضائل زیادی را در باب علم بیان کرده است؛ به طوری که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: من برای آموزش به دیگران مبعوث شده ام.
وی افزود: بهترین علم، علمی است که به مصلحت شما بوده و به کارتان بیاید و موجبات هدایتت را فراهم آورد؛ مبادا از آن امر غافل شوید .
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل خطاب به طلاب جدیدالورود اظهار داشت: بهترین سن برای یادگیری جوانی است؛ پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که در جوانی چیزی را یاد بگیرد به منزله آن است که روی سنگ چیزی را حک کند و آن علم از بین رفتنی نخواهد بود و مانند لوح های قدیمی که هنوز موجودند و در نتیجه هم آن علم را زود یاد خواهی گرفت و هم ماندگار خواهد ماند.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) برای طالب علم سه نشانه بیان می کند که عبارت از عمل به علم نه مدرک گرایی، صبر و بردباری در راه علم آموزی و سکوت و خاموشی می باشد.
فاطمه روحانی اظهار داشت: شناخت دین باید حداقل در حد شناخت عرفانی بوده و به آن عمل شده و برای دیگران نیز بیان شود؛ متاسفانه دین و قرآن در میان مسلمانان غریب است؛ در کتابخانه های ملی آمریکا و غرب، تقاضای کتاب قرآن بیشتر از مسلمانان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: برای این که جامعه قرآنی داشته باشیم، طلاب باید معارف و حقایق قرآن را به خوبی درک و عمل کرده و آن را برای دیگران بیان کنند؛ نه اینکه صرفا آن را قرائت نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha