شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ستاد امر به معروف

حوزه/ تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) گفت: جمع بین آیات خاص و عام در موضوع وجوب فریضتین این است که فریضه الهی هم باید توسط عموم مردم انجام شود و هم باید ستادی در این خصوص تشکیل شود که بستر را برای اقامه ی این فریضه الهی آماده سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار دبیر و مسئولان مناطق طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه بعضی از تعبیرات قرآن در خصوص امربه معروف دلالت بر تشکیل سازمان و ستادی برای اجرای این فریضه الهی می باشد، خواستار تشکیل این ستاد شد.

امام جمعه قم افزود: در قرآن کریم آیات امربه معروف زیاد است که برخی از تعبیرات مربوط به همه و عامه ی مردم می شود که باید این فریضه ی الهی را انجام دهند و اما برخی آیات همچون ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر ، اختصاص فهمیده می شود.

رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان قم ادامه داد: جمع بین آیات خاص و عام در موضوع وجوب فریضتین اینست که فریضه الهی هم باید توسط عموم مردم انجام شود و هم باید ستادی در اینخصوص تشکیل شود که بستر را برای اقامه ی این فریضه ی الهی آماده سازد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر که در قانون اساسی نیز به آن تاکید شده است در واقع متن صریح قرآن می باشد  و هر مسئولی که در اقامه این فریضه کوتاهی کند عقاب خواهد شد.

امام جمعه قم اظهارداشت: بعضی از مشاغل ذاتا عامل بازدارندگی بر اقدام و عمل ترجیح دارند و بعضی هم اقدام وعمل بر پیشگیری و بازدارندگی رجحان دارد همچون آبادانی و سازماندهی نیروهای نظامی که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: در امر به معروف هم وقتی همایش و گروه و مناطق و تجمعاتی تشکیل می شود حالت بازدارندگی دارد و وجودآمران به معروف همچون وجود نیروهای آتش نشانی حالت پیشگیری از آسیب ها را به وجود خواهد آورد.

رئیس ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر استان قم همچنین به یکی بودن قول و عمل در آمران تاکید کرد و افزود: امام صادق (ع) می فرمایند؛ « كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم ، لِيَرَوا مِنكُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَيرَ ، فَإِنَّ ذلِكَ داعِيَةٌ »، مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنيد، تا پارسايى و سخت كوشى [در عمل و عبادت] و نماز و خوبى را از شما ببينند؛ زيرا اينها، خود [بهترين] مبلّغند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام معرفت دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان قم گزارشی را از عملکرد شش ماهه این ستاد ارائه نمود.

همچنین در پایان این دیدار از قاضی صیدی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اسنان قم به عنوان مدیر نمونه و فعال در عرصه ی امربه معروف ونهی از منکر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha