شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با اشاره به این که امروز دین‌داری حسینی در حال تضعیف شدن است و یک دین‌داری عبیداللهی و عمرو عاصی در حال ترویج یافتن است. گفت: ایجاد انحراف فکری یعنی تحریف حقیقت دین و انحراف عملی یعنی دنیاگرایی مسلمین، اقدامات طراحی شده دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبد الله حاج صادقی، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی سازمان اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: در این ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) شایسته است که به بررسی دقیق چگونگی  رخداد واقعه عاشورا بپردازیم.

وی بابیان اینکه به‌راستی چه شد که در آن زمان همان افرادی که پیامبر (ص) را دیده بودند و با خاندان اهل‌بیت(ع) آشنا و اهل نماز و روزه بودند به قتال اباعبدالله الحسین (ع) آن هم به نیت قربت الی الله آمدند، گفت: بر اساس یکسری شواهد تاریخی می‌توان گفت که تعریف دین در نظر آن‌ها عوض‌شده بود و در یک کلام دنیا طلب شده بودند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز همان کاری که پس از رحلت پیامبر (ص) توسط دشمنان شد، در حال اجرا است، در آن زمان هم دشمنان مسلمین را به جان دین انداختند و کاری کردند که فقط  پوسته دین باقی بماند.

وی افزود: در دوران 10 ساله نبوت پیامبر (ص) پس از هجرت، تاریک‌ترین دوران تاریخی یهودیان رقم خورده است، آن‌ها از هیچ حربه ای علیه اسلام و پیامبر (ص) فروگذار نکردند ولی به یکباره پس از رحلت رسول اکرم (ص) دیگر هیچ جنگی با مسلمین نکردند و گویی یک طرحی را برنامه ریزی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی خاطرنشان کرد: شکست اسلام به دست خود مسلمین و طرح یهود پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا کنون بوده است، برای این هدف شوم خود دو اقدام کردند که امروزه نیز صهیونیست نسبت به انقلاب اجرا می کند.

وی تأکید کرد: اولین اقدام آن‌ها بی‌بصیرتی، فاصله گرفتن از حقیقت دین و ترویج ظاهر نگری و پوسته نگری به دین است و القاء این که دین‌داری بدون روحیه انقلابی و جهادی لازم است، لذا باید بپذیریم که در برابر ظالم ایستادن هم جزء ای از دین است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که ذکر نام حسین (ع) و عزاداری برای امام حسین (ع) ولی همراه نبودن با مکتب سیدالشهدا(ع) و فلسفه قیام عاشورا ارزشی ندارد، گفت: دشمن تلاش گسترده‌ای در رابطه با حوزه علمیه، روحانیت و جامعه ارزشی کرده است که تعریف از دین و تلقی از دین‌داری را تغییر دهد.

وی اذعان کرد: دشمن امروز به دنبال آن است که یک دین سکولار را در بین جوانان مذهبی، هیئت‌ها، روحانیون و حتی حوزه‌های علمیه رواج دهد. در دین سکولار هم نماز شب، هم نافله و هم خمس و زکات وجود دارد، ولی ولایت و مبارزه با ظلم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با اشاره به این که تربیت طلاب غیر انقلابی و بی تفاوت نسبت به مسائل روز، هدف دشمن است، یادآور شد: دومین کاری که دشمن و یهودیان در دستور کار قرار دادند، انحراف عملی یعنی دنیاگرایی مسلمین بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه طراحی ها و نقشه ها از سوی دشمن صورت می‌گیرد که جهت گیری مردم از ارزش های الهی به سمت ارزش های مادی و معنوی و وابستگی دنیوی تغییر کند، بیان کرد: دشمن دنبال احیای یک تفکر طالب دنیایی و ترجیح دادن دنیا به آخرت هست و بدانید کسی که چنین تفکری داشته باشد در جبهه امام حسین (ع) نمی‌تواند باشد.

وی در پایان افزود: امروز دین‌داری حسینی در حال تضعیف شدن است و یک دین‌داری عبیداللهی و عمرو عاصی در حال ترویج یافتن است. حرف اسلام این است که دنیا برای انسان آفریده شده است نه انسان برای دنیا، متأسفانه فرزندان ما را به سمت مرید دنیا بودن تربیت می‌کنند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha