شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تفاهم نامه زکات

جلسه تفاهم نامه بین حوزه علمیه استان بوشهر و کمیته امداد امام خمینی(ره) پیرامون موضوع زکات، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر جلسه تفاهم نامه بین حوزه علمیه استان بوشهر و کمیته امداد امام خمینی(ره) پیرامون موضوع زکات صبح امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی اصغر رکنی در این جلسه گفت: به منظور ترویج فریضه واجب زکات و بهره مندی بیشتر از این ظرفیت عظیم الهی در راستای توانمندسازی نیازمندان این تفاهم نامه بین حوزه علمیه استان بوشهر و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر تنظیم شده است.

رئیس ستاد زکات استان بوشهر به برخی اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص زکات، برنامه ریزی در خصوص تحقق شعار سال 96 بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در مقوله زکات و تشریح آثار فردی و اجتماعی پرداخت این فریضه الهی، تبیین اهمیت زکات و ارتقاء اعتماد عمومی مردم نسبت به آن، از قوه به به فعل در آوردن پتاسنیل های زکات استان از جمله این اهداف است.

وی به برخی تعهدات مشترک حوزه علمیه و کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: بررسی و بکارگیری راهکارهای علمی، فرهنگی، تبلیغی روزآمد در راستای ترویج فریضه زکات، توجه و تمرکز ویژه بر مقوله زکات به عنوان یک ظرفیت عظیم در راستای فقرزدایی و توانمدسازی نیازمندان از جمله اهداف مشترک هستند؛ همچنین تبلیغ جهت معرفی بیشتر روستاها و شهرهای برتر زکات در محافل و مجالس برادران در ایام تبلیغ و همکاری در جذب و گزینش طلاب دوره معافیت و روحانیان در شورای زکات استان و شهرستان ها از موادی است که می توان از آنها به عنوان تعهدات حوزه علمیه نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری نیز در این جلسه موضوع این تفاهم نامه را تهیه بسته های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای مناسب در خصوص ترویج و نشر فریضه الهی زکات و همچنین سایر طرح های مشارکتی از قبل طرح اکرام، محسنین، اطعام نیازمندان با استفاده از ظرفیت های موجود جهت آگاه سازی عمومی به صورت ویژه در حوزه علمیه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به برخی اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و ابراز داشت: ترویج فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری و نهادینه کردن آن در جامعه اسلامی در راستای کمک به نیازمندان، ایجاد زمینه های همکاری مشترک بر اساس ظرفیت های هر یک از دو نهاد و توافق طرفین و بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه در گفتمان سازی توسعه، ترویج و تبلیغ فریضه های الهی زکات است.

احمد لطفی نیز در این جلسه به تعهدات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های زکات در جهت توسعه خانه های عالم مناطق پرداخت کننده زکات، تجلیل از مودیان، عالمان و مبلغان زکات در قالب همایش های منطقه، شناسایی و معرفی ظرفیت های فرهنگی تبلیغی مناطق پرداخت کننده زکات به حوزه های علمیه برادران جهت تبلیغ زکات، تهیه و تنظیم تقویم اجرایی جامع پیرامون موضوعات و برنامه های مصوب ستاد زکات کشور از جمله تعهدات کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر تجلیل از روحانیان، طلاب و مبلغان در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ انفاق و زکات در مناطق دارای ظرفیت زکات«واجب»، «مستحبی و مال التجاره»، تهیه و ارسال کتب و بروشورهای مرتبط با تبلیغ زکات، تشکیل کارگروه پزوهشی زکات و انفاق با استفاده استید و کارشناسان ارشد حوزوی، برگزاری جلسات و نشست های علمی پیرامون زکات و نیکوکاری و زمینه سازی جهت بهره گیری از ظرفیت زکات استان در راستای توسعه را دیگر تعهدات کمیته امداد عنوان کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha