شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه با موضوع افغانستان

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: حوزه های علمیه ظرفیت های زیادی را در زمینه های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی به ویژه در حوزه دین و فرهنگ دارند که قابل ارائه به مخاطبان جهانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در ششمین جلسه از سلسله جلسات هم اندیشی کشورها در باره موضوعات دینی و فرهنگی توسط مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه  در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با حضور صاحب نظران و کارشناسان و دینی و فرهنگی افغانستان برگزار شد، با تبیین اهداف برگزاری این سلسله جلسات اظهارداشت: از جمله اهداف این جلسات  تعامل حوزه های علمیه ایران با مراکز دینی و فرهنگی، عالمان و فرهیختگان و حوزه های علمیه شیعه و سنی در سایر کشورها است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه،  ضمن تاکید بر رسالت بین المللی حوزه های علمیه افزود: تا کنون نهادهای حوزوی مانند جامعه المصطفی العالمیه با رویکردی حوزوی خدمات فراوانی را در امور دینی و فرهنگی در جهان داشته اند که قابل تقدیر است؛ اما باید توجه داشت که ظرفیت ها و امور بر زمین مانده در این باره زیاد داریم و باید در این زمینه حوزه های علمیه نیز دین خود را به جامعه مخاطبان سایر ملل  بجا آورد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه بیان داشت: حوزه های علمیه ظرفیت های زیادی را در زمینه های پژوهشی و آموزشی و تبلیغی  به ویژه در حوزه دین و فرهنگ دارند که قابل ارائه به مخاطبان جهانی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این نشست ها شناسایی اولویت های دینی و فرهنگی کشورها از جمله کشور اسلامی افغانستان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری افزود: ما وظیفه داریم مراجع معظم و عالمان و روحانیون حوزه های علمیه را در جریان  تحولات دینی و فرهنگی کشورها بگذاریم و دغدغه ها و  تحلیل های لازم را به آن بزرگواران منتقل کنیم.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه اضافه کرد: هدف از این جلسات موازی کاری و دخالت مستقیم در کارهای سایر نهادهای  دینی و فرهنگی فعال در افغانستان نیست، بلکه ما دنبال هم اندیشی و ارائه راهبردها و راهکارها و سپس اولویت گذاری امور هستیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در پایان از صاحب نظران و کارشناسان دینی و فرهنگی  افغانستان خواست که  بخش رسانه  حوزه های علمیه را با همفکری و هم افزایی  و با تحلیل و نظریه پردازی در باره امور دینی و فرهنگی کشور اسلامی افغانستان یاری کنند.

خاطرنشان می شود: در ادامه جلسه کارشناسان امور دینی و فرهنگی افغانستان هر کدام به تحلیل امور دینی  و فرهنگی کشور افغانستان پرداختند.

یادآور می شود: سلسله نشست های هم اندیشی کشورهای  مناطق مختلف جهان توسط مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه راه اندازی شده که در هر جلسه  با حضور اندیشمندان و صاحب نظران دینی  وفرهنگی به تحلیل و پردازش امور دینی و فرهنگی کشورها می پردازد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha