شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان شاکر با شکر نعمت ها همواره در حال افزودن به سرمایه های مادی و معنوی خویش است ولی برعکس فردی که کفران نعمت می کند هستی خود و دارایی هایش را می سوزاند و به تدریج به هلاکت می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، ظهر امروز در جمع  جوانان منتخب شهرستان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، به موضوع قدرشناسی و شکر گزاری  از خدای متعال در زندگی انسان اشاره وگفت: امام زین العابدین(ع) به خداوند متعال عرضه می دارد که به تو پناه می برم از اینکه قدرشناسی و شکر نسبت به کسانی که به ما احسانی داشته، ترک کنم.

وی افزود:  در فرهنگ اسلامی، شکر از جمله صفات حضرت حق است و خداوند متعال در قرآن کریم خود را شاکر و شکور معرفی می فرماید وبا این مفهوم که در برابر نیکی ها، اعمال شایسته و اندیشه های نورانی بندگان خود به خوبی پاداش می دهد .

وی ادامه داد: انسان مؤمن اگر در برابر خداوند متعال در وضعیت بسیار مطلوبی قرار بگیرد شاکر می شود و اگر باز هم ارتقا پیدا کند به مقام شکور می رسد، چون صفت شکر، به زیرساخت ها و مبانی بسیار روانی و روحانی نیاز دارد تا کسی به مقام شکور برسد، به همین دلیل خداوند فرموده است: «و قلیل من عبادى الشکور؛ و از بندگان من اندکی شکرگزارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:  شکرگزاری در برابر خداوند متعال امری فطری در انسان است و هر کسی به عقل خالص و فطرت خود رجوع کند، این صفت را در خود می یابد.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان داشت: بدون شک خداوند در برابر نعمت هایی که به ما می بخشد، نیازی به شکر ما ندارد، و اگر به شکرگزاری دستور داده، برای باز افزایی آن نعمت هاست.

 حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: شکرگزاری به درگاه خدای متعال  ، یعنی اینکه درست بیندیشیم که هر نعمتی برای چه هدفی به ما داده شده است و آن را در مورد خودش به کار گیریم که اگر چنین نکنیم، کفران نعمت کرده ایم.

وی اظهار کرد: بیشتر اوقات فقط در گرفتاری ها به سوی خدا می رویم و با عجز و گریه و زاری از خداوند میخواهیم که زندگی ما رو روبراه  نماید .

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: شکرگزاری از نعمت های خداوند استرس های زندگی روزمره انسانها را از میان برده  و چنان آرامشی رو  به انسان می دهد که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

 استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تقویت حس شکرگزاری‌، توجه به نعمت‌های الهی است، نعمت‌های که او به ما ارزانی داشته که اگر بخواهیم شماره کنیم هرگز نمی‌توانیم.

وی اظهار کرد: سپاس‏گزاری، انسان را به مقام دوستی و محبت رسانده و از عذاب دنیا و آخرت نجات می دهد،چرا که خداوند متعال هرگز انسان را مادامی که سپاس‏گزار نعمت های او بوده و به او ایمان داشته باشد؛ در معرض عذاب قرار نمی دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha