شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زائرین پیاده اربعین حسینی

حوزه/ مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین از جمع آوری و چاپ خاطرات طلاب، اساتید و روحانیون شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار صبح امروز در جلسه هماهنگی اعزام طلاب مدرسه علمیه التفاتیه به مراسم پیاده روی اربعین حسینی، از جمع آوری خاطرات شیرین  طلاب و روحانیون از این سفر معنوی خبر داد و گفت: امام صادق (ع) خطاب به یکی از شاگردان خود می‌فرمایند: از لحظه‌ای که قدم در راه زیارت می‌گذاری خداوند به ازای هر قدم، ثواب یک حج واجب و یک عمره مقبول را در اعمالت ثبت و ضبط می‌کند و یا در بخشی دیگر می‌فرمایند اگر به‌اندازه باله مگسی برای امام حسین (ع) اشک از دیدگانت جاری شود، خداوند گناهانت را آمرزیده و تو را از هرگونه معصیتی پاک می‌کند.

وی افزود: علما و اولیای الهی برای زیارت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین اهمیت بالایی قائل بودند و با پای پیاده از نجف اشرف به‌سوی کربلا رهسپار می‌شدند و این سنت حسنه در سال‌های حضور ائمه معصومین(ع) با وجود حکومت ظالم و خونریز اموی و عباسی انجام‌ می‌شد.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: هرقدر که سطح آگاهی و دانش مخاطب توسط رسانه افزایش پیدا کند باعث شده تا سطح آگاهی او نیز ارتقاء پیدا کرده و نگرش به موضوع متفاوت باشد ورسانه‌های مختلف کارهای بسیاری در این خصوص انجام می‌دهند؛ اما مسئله‌ای که بسیار مهم است و باید موردتحقیق قرار گیرد.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی یکی از مهمترین مراسم مسلمانان است که دشمن به دنبال کمرنگ کردن این مراسم است، چرا که دشمن اعتقادات و ارزش های اسلامی در بین جوانان نشانه گرفته است و به دنبال کمرنگ کردن آنها است.

وی با اشاره به اهیمت ثبت و ضبط خاطرات این سفر معنوی، بیان داشت: در طول این سفر معنوی و ماندگار برای هر فرد خاطرات تلخ و شیرینی رقم می خورد که با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه استان،خاطرات طلاب، اساتید و روحانیون حوزه های علمیه قزوین بعد از پایان این مراسم در کتابی به چاپ خواهد رسید.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد:  شیعیان و در کل مسلمانان عراق کار در اربعین را سرمایه‌گذاری می‌دانند و نه هزینه، به همین دلیل باید نگاه خود را به این موضوع معطوف سازیم.

حجت الاسلام افشار یادآور شد: آداب ارتباط با مردم عراق و همچنین نحوه تعامل با آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد که در این زمینه باید ظرفیت فرهنگی و تبلیغ به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد:  فرهنگ شیعی و حسینی باید الگوی زوار در برخورد با مسلمانان عراقی باشد تا در اجتماع بزرگ اربعین که نماد فرهنگ اهل‌بیت(ع) بوده و حضور تمام ملت‌های شیعه جهان را در آن شاهد هستیم، بتوانیم این موضوع را به بهترین نحو ارائه دهیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha