جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: دولت اول اجازه دهد محصولات کشور مصرف‌ شده و در صورت نیاز واردات انجام دهد؛ نباید در صورتی‌ که خودکفایی مصداقی از اقتصاد مقاومتی است، دستمان جلوی دیگران دراز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی امروز در دیدار رئیس و اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه نانوایان استان قم که در دفتر معظم له  برگزار شد، با اشاره به اهمیت شغل نانوایی گفتند: باید شکرگزار شغل نانوایی باشید، چراکه پذیرایی و خدمت به مردم آن‌هم امورات قوت مردم توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشید.

ایشان با بیان اینکه رضایت خداوند در گروی رضایت مردم است، خطاب به همه نانوایان افزودند: همه شما باید سعی کنید هدفتان ایجاد رضایت خداوند و مردم باشد؛ خداوند کوتاهی در این شغل را نمی‌پذیرد و باید شما هر روز بر کیفیت نان خود بیفزایید.

*لزوم بالارفتن کیفیت آرد

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه دولت باید بر کیفیت آردهای افزوده تا نانوایان مجبور به‌ اضافه‌کردن این حجم نمک نباشند، ابراز کردند: نانوایان برای اینکه کیفیت آردها افزایش یابد مجبور به‌ اضافه‌کردن نمک زیادی به نان هستند و این در شرایطی است که نمک زیادی برای بدن ضرر داشته و ثمره آن کاهش کیفیت نان می‌شود

ایشان با بیان اینکه در زمان واردات، کشورها امیال خود را بر ما تحمیل می‌کنند، خاطرنشان کردند: اگرچه واردات گندم شاید دارای سود برای کشور باشد ولی نباید همه‌جا به‌دنبال سود بیشتر باشیم و باید همواره مسئولان به فکر بی‌نیازی کشور نسبت به واردات باشند. ما همواره خواهان کاهش قیمت‌ها هستیم، چراکه ملت گرفتاری‌ها زیادی داشته و افزایش قیمت‌ها نباید طوری باشد که به مردم فشار وارد کند.

*انتقاد از واردات گندم توسط دولت

معظم له با انتقاد از واردات گندم توسط دولت در شرایط خودکفایی گندم تاکید کردند: دولت اول اجازه دهد محصولات کشور مصرف‌شده و در صورت نیاز واردات انجام دهد و نباید در صورتی‌ که خودکفایی مصداقی از اقتصاد‌مقاومتی است، دستمان جلوی دیگران دراز باشد.

ایشان در پایان خودکفایی را یکی از معانی اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبر معظم انقلاب دانستند و افزودند: نباید به گونه ای باشد که خارجی ها در این تجارت ها به اهداف و منافع خود برسند اما به تولیدات خودمان در داخل کم لطفی شود؛ ما باید به دنبال بی نیازی و خودکفایی باشیم و ملت از گندم و آرد خود به خودش نان دهد.

 

۳۱۳/۳۲

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha