شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران

حجت الاسلام راعی گفت: انتخاب موضوع خوب، مناسب و به روز می تواند مقدمه ای برای ارائه تحقیق پایانی با تراز علمی بالا و شرکت در جشنواره های علمی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کارگاه آموزشی موضوع یابی و تکمیل طرح اجمالی با حضور حجت الاسلام مسعود راعی، استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون (س) شاهین شهر برگزار شد.

حجت الاسلام راعی در راستای تقویت توان علمی طلاب به اهمیت و جایگاه انتخاب موضوع در فرایند تدوین تحقیق پایانی اشاره کرد و گفت: انتخاب موضوع خوب، مناسب و به روز می تواند مقدمه ای برای ارائه ی تحقیق پایانی با تراز علمی بالا و شرکت در جشنواره های علمی باشد.

وی تصریح کرد: انتخاب یک موضوع مناسب برای تحقیق در یک رشته از علوم، مستلزم آشنایی با «مبانی مفهومی»، «نظریه های علمی تشکیل دهنده آن رشته» و همچنین «شناسایی آخرین پیشرفت های آن علم» است.

استاد حوزه روش های انتخاب موضوع صحیح را رجوع به نمایه، رجوع به فهرست منایع کتب و مقالات، نگاه تطبیقی به فعالیت های پژوهشی که قبلا صورت گرفته است، بازخوانی موضوعات سابق، مراجعه به فهرست مطالب و استفاده از حضور اساتید و نخبه گان دانست.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تحقیق باید دارای ویژگی هایی باشد که برخی از آن ها عبارتند از به خوبی محتوای پژوهش را معرفی کند، در حد امکان فاقد عبارات اختصاری، کوتاه و رسا، فاقد قضاوت و القای مفاهیم، به گونه ای جذاب و جالب توجه نوشته شود.

استاد حوزه در پایان به بررسی موضوعات طلاب پرداخت و اشکالات موضوعات را جهت رفع و انتخاب عنوان شایسته بیان کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha