شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آتش به اختیار یک زوج قرآنی در شهر « سیس»_حجت الاسلام بهروز ثنایی

حوزه/ یک روحانی به اتفاق همسرش که حافظ کل قرآن کریم است، فعالیت های چشمگیر قرآنی و فرهنگی در موسسه قرآن و عترت امام علی(ع) شهر سیس دارند...

خبرگزاری حوزه – تبریز: یک زوج قرآنی، فعالیت های فرهنگی و قرآنی را در شهر سیس شهرستان شبستر از توابع استان آذربایجان شرقی، پیش گرفته اند.

حجت الاسلام بهروز ثنایی ، به اتفاق همسرش که حافظ کل قرآن کریم است، چند سالی است با راه اندازی کانون فرهنگی هنری در مسجد جامع این شهر و خانه قرآنی و سپس با راه اندازی یک موسسه قرآنی به نام موسسه قرآن و عترت امام علی(ع)، فعالیت های چشمگیری در راه تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم آغاز کرده اند.

وی به عنوان مدیر این موسسه قرآنی و اکرم صادقی همسرش نیز به عنوان مربی قرآنی، لحظه های مشترک و شیرینی را در این موسسه سپری می کنند؛ حجت الاسلام ثنایی، یکی از ملاک ها برای انتخاب همسرشان را حافظ قرآن بودن وعلاقه ایشان به انجام فعالیت های فرهنگی عنوان می کند.

حجت الاسلام ثنایی همچنین امسال در انتخابات شورای اسلامی شهر سیس، مورد اعتماد مردم شهر قرار گرفت و به عنوان عضو شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.

آتش به اختیار  یک زوج قرآنی در شهر « سیس»

تربیت حافظان قرآن از بدو تاسیس

حجت الاسلام بهروز ثنایی سیس، مدیرعامل موسسه قرآن و عترت امام علی(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز می دارد: موسسه قرآن و عترت امام علی(ع) شهر سیس از سال 1394 در زمینه های قرآنی و فرهنگی فعالیت های خود را آغاز کرده و با برگزاری کلاس های حفظ جزء سی قرآن کریم، کلاس های روخوانی و روانخوانی، کلاس تجوید و برگزاری مرحله اول از کلاس های صوت و لحن، گامی در پیشبرد زمینه های قرآنی و فرهنگی در شهر سیس برداشت.

وی با تشریح برنامه های قرآنی این موسسه ابراز می دارد: ویژه برنامه ها و برنامه هفتگی کلاس های قرآنی شهر سیس با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن وعترت امام علی(ع) و کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع و خانه قرآنی الغدیر در این شهر برگزار می شود.

این فعال قرآنی ادامه می دهد: حفظ و روخوانی قرآن مقاطع ابتدائی و راهنمایی در روزهای یکشنبه، تجوید و صوت و لحن و فهم زبان قرآن در روزهای دوشنبه، حفظ و روخوانی قرآن ویژه مقاطع ابتدائی وراهنمایی در روزهای سه شنبه ویژه برادران برگزار می شود.

آتش به اختیار  یک زوج قرآنی در شهر « سیس»

حجت الاسلام ثنایی همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه خواهران خبر داده و تصریح می کند: کلاس هایی نیز ویژه خواهران در نظر گرفته شده که روخوانی قرآن ویژه زیر ۱۰ سال در روزهای شنبه، حفظ قرآن ویژه بالای ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال در روزهای دوشنبه، روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه بزرگسال، روانخوانی قرآن ویژه  زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال در روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس با اشاره به اینکه کلاس های آموزش قرآن و تلاوت روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز ویژه برادران و خواهران در این کانون دایر بود، عنوان می کند: برگزاری محفل انسی با قرآن با حضور محمد مهدی طالب سیس حافظ کل قرآن کریم و مقام اول کشوری و نیز محمد حسین سقای حافظ ۲۲ جز قرآن کریم و برگزاری مسابقه قرآنی کتبی از هر جزء ۱۰ سوال و در مجموع ۳۰۰ سوال از کل قرآن کریم برای شرکت کنندگان در جلسات جزء خوانی از آن جمله بود.

وی می افزاید: در طول کمتر از سه سال از آغاز فعالیت این موسسه قرآنی، 10 نفر موفق به حفظ جزء 30 قرآن شده اند و4 نفر نیز 4 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده اند.

این فعال قرآنی عنوان می کند: با برگزاری دوره حفظ جزء سی قرآن کریم، ۶ نفر از اعضا توانستند مدرک حفظ جزء سی ام را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

مدیرعامل موسسه قرآنی امام علی(ع) شهر سیس تاکید می کند: یکی از اعضاء موسسه قرآن و عترت امام‌ علی(ع) شهر سیس که کارمند دانشگاه آزاد اسلامی می باشد، توانسته به مدت دو سال پیاپی رتبه دوم مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته حفظ جزء سی ام  قرآن کریم را به خود اختصاص دهد و امسال نیز برای بار سوم در این مسابقات کشوری حضور خواهد داشت.

حجت الاسلام ثنایی همچنین تصریح می کند: موسسه قرآن و عترت امام‌ علی(ع) شهر سیس در سال ۱۳۹۵ مرحله اول دوره صوت و لحن را با حضور استاد شفایی از اساتید برجسته قرآن برگزار کرد.

آتش به اختیار  یک زوج قرآنی در شهر « سیس»

زندگی مشترک ما زیر سایه قرآن است

همچنین اکرم صادقی همسر حجت الاسلام ثنایی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تاثیرات فعالیت های قرآنی در زندگی مشترکشان سخن به میان می آورده و می گوید: تاثیرات زیادی داشته، یکی اینکه باعث شده زندگی مان، رنگ وبوی قرآنی داشته باشد و زیر سایه قرآن از بسیاری از گناهان دوری کنیم و فرزندی قرآنی و قانع داشته باشیم.

این حافظ کل قرآن کریم تاکید می کند: ما گذشت و ایثار را از قرآن یاد گرفتیم و در زندگی نیز به آن عمل می کنیم.

این مربی قرآن تصریح می کند: طبق فرموده خداوند در آیات قرآن، در کارها و زندگی مشترک با همدیگر مشورت می کنیم و از مشورت گرفتن نیز تاکنون نتایج خوبی گرفته ایم.

صادقی همچنین عنوان می کند: با فهم و درک متقابل باعث شدیم یا مشکلی در زندگی پیش نیاید و یا اگر مشکلی پیش آمده، با تأسی به قرآن، سریع حل شده است.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه دغدغه هر دوی ما فعالیت های قرآنی و فرهنگی است، ابراز می دارد: ما با فعالیت در عرصه های فرهنگی و قرآنی، یاد گرفته ایم در زندگی راحت بتوانیم با همدیگر کنار بیائیم، چرا که تقریبا دغدغه هر دوی ما فعالیت قرآنی، فرهنگی و تلاش برای حل مشکلات مردم بویژه نیازمندان است و در این راه با هم همکاری می کنیم، بنده در قسمت بانوان و ایشان هم در قسمت آقایان.

صادقی ادامه می دهد: حتی همسرم قبل از تصمیم گیری برای فعالیت های فرهنگی و قرآنی مربوط به بانوان، با بنده مشورت می کنند.

آتش به اختیار  یک زوج قرآنی در شهر « سیس»

توجه به فعالیت های فرهنگی ورزشی

 حجت الاسلام ثنایی در بخش دیگری می گوید: موسسه قرآن و عترت امام‌ علی(ع) در نظر دارد در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب، تیم های ورزشی را هم راه اندازی کند تا اعضای موسسه ضمن فعالیت های مذهبی، فعالیت های ورزشی هم داشته باشند.

این فعال فرهنگی قرآنی می افزاید: جمعی از اعضای موسسه توانسته اند در مسابقات مرحله ناحیه ای سپاه رتبه های نخست را به دست آورده و به مرحله استانی این مسابقات راه یابند که ان شاالله این مسابقات در آذر ماه۹۶، در تبریز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ثنایی، شرکت فعالانه در مراسم ملی و مذهبی، شرکت پرشور اعضاء موسسه در راهپیمایی های روز قدس و ۲۲بهمن، همکاری با ارگان های مختلف شهر سیس  در برگزاری مراسم و برنامه های مختلف و سایر فعالیت های اجتماعی و گروهی شهر سیس، شرکت در برگزاری دعای ندبه و زیارت عاشورا را از دیگر برنامه ها و فعالیت های این موسسه عنوان می کند.

وی در پایان ابراز امیدواری می کند: مسؤلین امر با حمایت های مالی و معنوی، این موسسه را در پیشبرد اهداف خود یاری رسانند تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه بیش از پیش گسترش دهیم.

 

گزارش: بیت اله احمدی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    ایشون هنوزم بلد نیستن به خدا دارن دروغ میگن روحانی نباید دروغ بگن میشه از شاگردای ایشون تستی بگیرین البته اگه اساتید خودشو شاگردش معرفی نکنه