شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه گمشدهٔ بشر امروز آرامش است، گفت: آرامش هدیه حکومت مهدوی به بشریت است و دین باید هنرمندانه به مخاطب ارائه شود.

حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به ویژگی‌های حکومت مهدوی، گفت: اگر درباره ویژگی‌های حکومت مهدوی بدانیم و برای دیگران بگوییم حتی غیر شیعیان و غیرمسلمان‌ها هم به امام ما علاقه‌مند می‌شوند و در راستای ظهورش کوشش می‌کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت و لزوم وجود آرامش در زندگی و اجتماع، تصریح کرد: گمشدهٔ بشر امروز آرامش است و آرامش هدیه حکومت مهدوی به بشریت است.

وی با بیان اینکه منتظر ظهور حضرت و مبلغ مهدویت باید بتواند از حکومت حضرت مهدی (ع) برای دیگران تصویرسازی کند، افزود: این امر محقق نمی‌شود مگر با مهدی شناسی و مطالعه ویژه در روایات و آیات مرتبط، غربت امام ما حاصل کم‌کاری ما در معرفی اوست.

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه گرفتاران عالم وقتی متوجه شوند فرج کارهایشان در فرج مهدی موعود (عج) است، مشتاق به زمینه‌سازی ظهور ایشان می‌شوند، خاطرنشان کرد: درس بزرگ حضرت زینب کبری (س) تبلیغ و تبیین حقیقت امام زمان خودش بود.

وی با بیان اینکه نباید روضه‌های این شب‌ها و روزها را در ارتباط عاطفی بین یک خواهر و برادر خلاصه کرد، گفت: عقیله بنی‌هاشم هم مثل مادرشان حضرت فاطمه زهرا (س) برای ولی‌الله زمان خودشان سربازی و ایثار کردند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دین باید هنرمندانه به مخاطب ارائه شود، تصریح کرد: هنرمندی روضه‌خوان به این است که این شب‌ها به ملموس سازی این الگوها با استفاده از هنر شعر در اذهان مخاطبان خود بپردازد والا عاطفه تنها راه به‌جایی نخواهد برد بلکه حتی خطر انحرافات مختلف در حیطه ستایشگری را سبب می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی زینب کبری (س) حقیقتاً یک درس‌نامه مفصل است که خط به خط آن نیاز به فهم و سپس تدریس دارد، تشریح کرد: بیایید این ایام با زینب کبری (س) عهد ببندیم تا بیشتر در راستای زدودن غربت از چهره امام عصرمان تلاش کنیم، روضه باید تصمیم، عزم و سپس حرکت ایجاد کند.

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه مدعیان اقتدا به سیره رفتاری بانوی سلحشور کربلا باید به ایشان از طریق الگوبرداری رفتاری ابراز مودت کنند، افزود: به نظر می‌رسد هنوز هیچ بستری راهگشاتر از هیئت برای تحقق معارف پیش‌نیاز ظهور وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha