شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجلاسیه معاونان تهذیب و مدیران استانی حوزه علمیه کشور

حوزه/ مدیر مطالعات راهبردی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‎های علمیه با اشاره به تنظیم طرح جامع تربیتی و تهذیبی حوزه از نقد و بررسی تکمیل پیش و پس از اجرای این طرح خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام  علی محمدی صبح امروز در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه کشور و همچنین معاونان تهذیب حوزه در سطح کشور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: در سالهای گذشته، بحث آسیب شناسی اخلاقی تربیتی حوزه‎های علمیه در دو فاز آسیب‎های اخلاقی و تربیتی و روانشناختی انجام شد که در این زمینه 80 آسیب شناسایی وطبقه بندی شد.

وی افزود: پس از طبقه بندی، نوبت به برنامه ریزی برای رفع این آسیب‎ها رسید و این کار دنبال شد؛ یک سری آسیب‎ها، آسیب‎های درون زا و برخی دیگر برون‎زا بود که از بیرون به حوزه‎ها وارد می‎شود.

تصریح کرد: در همین رابطه، مراجع عظام، علمای بلاد و بزرگان حوزه و در راس آنها مقام معظم رهبری، نگرانی خود را نسبت به این آسیب ها به شکل مستمر بیان می‎کردند؛ رهبر انقلاب در جمع بزرگان حوزه بر لزوم تدوین نظام جامع اخلاقی و تربیتی حوزه تاکید کردند و این امر منجر به تدوین نظام جامع تهذیب حوزه شد که این کار 2 سال به طول انجامید.

وی گفت: این کار با یک ظرفیت کارشناسی خوب انجام شد؛ سعی شد که کل کشور در تنظیم این نظام جامع درگیر شوند؛ نظرات بیش از 195 نفر کارشناس غیر از مجموعه معاونت تهذیب در نقاط مختلف حوزه و مرتبطین نیز در تدوین این برنامه به اشکال مختلف اخذ شد.

حجتالاسلام علی محمدی اظهارکرد: این نظام جامع، ایده‏ های موفق و مدیران موفق تهذیبی را اخذ کرده و مراکز تربیتی مراکز آموزشی خارج از حوزه و حتی خارج از حوزه نیز مطالعه شد و نظام جامع تهذیب تدوین شد.

وی گفت: این طرح تربیتی که یکی از خروجی‏‎های نظام جامع تهذیب حوزه است؛ این طرح به یک بسته آموزشی مبدل شد و این طرح تربیتی آماده شد ولی باید این نکته بیان شود که این طرح گام نخستین است و باید ویرایش شود که در مرحله اجرا و در طول زمان این ایرادات قابل رفع است.

وی تصریح کرد: نمی‏ توانیم منتظر بمانیم که سالها بگذرد تا یک طرح بدون نقص ایجاد شود و به همین منظور باید این کشتی در حال حرکت را در طول مسیر تعمیر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha