شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاتم نیا

حوزه/ حجت الاسلام حاتم نیا با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در راستای تحول علوم انسانی، خاطرنشان ساخت: اولین متصدی تحول در علوم انسانی حوزه های علمیه هستند، حوزه ها باید معارف الهی را در قالب علوم انسانی اسلامی به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به ضرورت تحول علوم انسانی و حوزه های علمیه، ابراز داشت: تحول علوم انسانی باید در چارچوب دین و قرآن صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: مسلمانان نباید در راستای علوم انسانی از مسیر امن الهی و علوم دینی و حوزوی خارج شوند، امام رضا(ع) می فرماید اگر مردم به زیبایی های دین و کلام اهل بیت(ع) می رسیدند به تحقیق از ما تبعبت می کردند.

امام جمعه شهر بهار ادامه داد: تمامی علوم انسانی در کلام امام کاظم(ع) در چهار مساله می گنجند؛ نخست خداشناسی، دوم خود شناسی، سوم وظیفه شناسی، چهارم دشمن شناسی.

وی در ادامه افزود: یکی از موانع جامعه امروز بشری این است که علوم انسانی با سیاست های غلط آمریکا آمیخته شده، اگر بشر در چارچوب دین حرکت کند هیچ کم و کسری پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام حاتم نیا با اشاره به ضرورت صادر کردن فرهنگ اهل بیت(ع)، بیان داشت: نگاه ما در باره علوم انسانی این است که بتوانیم مکتب قرآن و اهل بیت(ع) را الگوی بشر و جهان قرار دهیم.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره علوم انسانی غلط غربی ها، گفت: متاسفانه در راستای تحول علوم انسانی در ایران خوب عمل نشده و به ویژه عده ای فقط به دنبال اصطلاحات خارجی و تقلید از غرب هستند.

وی در پایان با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در راستای تحول علوم انسانی خاطرنشان ساخت: اولین متصدی تحول در علوم انسانی حوزه های علمیه هستند، حوزه ها باید معارف الهی را در قالب علوم انسانی اسلامی به مردم ارائه دهند.

  انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha