شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شمس الدین

حوزه/ امام جمعه بشرویه با بیان اینکه طبق آیات و روایات علت برتری امت اسلامی امر به معروف و نهی ازمنکر است، گفت: یکی از فرائض فراموش شده در جامعه امر به معروف و نهی ازمنکر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، اظهار داشت: در آیات و روایات بیان شده است که امربه معروف ونهی از منکر از تمامی فروع دین مهمتر است.

وی با بیان این که بر همه مسلمانان واجب است که برای ایجاد جامعه معنوی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در خانواده، مدرسه و اجتماع تلاش کنند تا امر به معروف و نهی از منکر که سبب برتری اسلام است، عملیاتی شود، افزود: متاسفانه هنوز امربه معرف ونهی ازمنکر جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده و به عنوان فضیلت فراموش شده تلقی می‌شود.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: در دنیای وانفسای امروز که دشمن دیگر به سمت جنگ نرم پیش رفته و هرچه توان دارد در زمینه فضاهای مجازی، رسانه‌های مختلف به ویژه فارسی زبان را  علیه اسلام و مسمانان بکار گرفته، وجود افرادی که بتوانند مسائل را در زمینه درست تبیین کنند، نیاز است.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: از آن جایی که پیام انقلاب دست نشانده‌های استکبار در منطقه را هراسان ساخته، زیرا این پیام انقلاب به جهان می‌گوید، که از غرب زدگی به دامن اسلام پناه ببرید؛ برای آنها خطرناک است.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: طلیعه اجرای امر به معروف ونهی ازمنکر در تمامی زمینه‌ها است و همه احکام دینی حتی جهاد در راه خدا در گروه اجرای امر به معروف است

وی با بیان این که قیام عاشورا درس ایثار و مقاومت است، اظهار داشت: این قیام حرکتی است که امروز سبب شده تا کاروان 20 میلیونی اربعین حسینی بار دیگر، ندای یا ابا عبدالله الحسین(ع) را سر داده و به دشمنان اسلام ثابت کند نهضت حسینی زنده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha