شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در خراسان شمالی به مناسبت شهادت امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژادT پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی «طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در استانداری اظهار داشت: طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان که بیشترین شمار زائران پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) را در کشور دارند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به زائران امام رضا(ع) در کشور اجرا می‌شود افزود: تبیین و ارتقاء سطح معرفتی مردم نسبت به موضوع ولایت، آماده‌سازی زائران برای زیارت با معرفت بیشتر حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و خدمات‌رسانی به زائران حرم ازجمله مهم‌ترین اهداف این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای هر چه‌بهتر اجرا شدن این طرح گفت: در استان 23 ایستگاه صلواتی مردمی و 2 ایستگاه ویژه اوقاف با همکاری برخی سازمان‌ها در جوار امامزادگان محمود و احمد(ع) چمن بید آشخانه و دیگری در امامزاده سید جعفر(ع) سیاهدشت فاروج آماده پذیرایی از زائرین امام رضا(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 2 هزار نفر به صورت پیاده از استان خراسان شمالی به مشهد مقدس سفر کردند، اظهار داشت: در سال گذشته 15 کیلومتر بعد از شهر فاروج 600 متر مربع زمین در حاشیه جاده وقف «میقات الرضا» برپایی موکب زائرین پیاده شد که امیدواریم موکبی دائمی در این زمین با مشارکت سایر دستگاه‌ها ساخته تا همیشه مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد تهیه سرویس بهداشتی و حمام سیار را از ضروری‌ترین نیازهای زائرین پیاده برشمرد و خواستار مشارکت همه دستگاه‌ها در این زمینه شد.

وی همچنین از آمادگی استان خراسان شمالی جهت ورود زائرین استان  گلستان از منطقه دشت بعد از جنگل گلستان تا خروجی شهر فاروج  و پیش‌بینی موکب‌های متعدد در این مسیر خبر داد.

گفتنی است، جلسه هماهنگی «طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در استانداری خراسان شمالی با هدف ایجاد هماهنگی و کاهش مشکلات زائرین و استفاده از ظرفیت دو استان هم‌جوار در پشتیبانی و خدمات‌رسانی به زائرین پیاده امام رضا(ع) برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha